خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سفیر کره جنوبی مطرح شد:

تاکید رییس کل بانک مرکزی بر رفع کارشکنی بانک‌های کره‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۷۱

یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در دیدار خود با دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران بر آمادگی این سفارتخانه برای هرگونه مساعدت در زمینه پیشبرد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به منابع ایران در بانک‌های کره و عدم همکاری این بانک‌ها در استفاده از این منابع  گفت: منبع اصلی و اولیه این دارایی ها کاملا مشخص و شفاف است و دلیلی ندارد که بانک‌های کره به بهانه تحریم‌های آمریکا مانع از استفاده ایران از منابع خود شوند. 

رییس کل بانک مرکزی ضمن ابراز ناخرسندی دولت ایران از این موضوع بیان داشت: این گونه کارشکنی‌ها برای دولت و ملت ایران قابل تحمل نیست و انتظار می‌رود که مقامات کره‌ برای حل و فصل این مشکلات اقدام کنند. این در حالی است که دارایی‌های ایران در دیگر کشورها قابل دسترس هستند. 

به گفته رئیس کل بانک مرکزی روابط ایران و کره تاکنون وضعیت مناسبی داشته است و شایسته نیست که مواردی از این قبیل بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد.

یو جانگ هیان نیز با پذیرش اهمیت روابط دو کشور و حل مشکلات اظهار داشت که مراتب را به مقامات کشور متبوعش انتقال خواهد داد. وی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی کره به واردات میعانات گازی از ایران وابسته است وعده داد که سفارت جمهوری کره در ایران نهایت تلاش خود را برای هموار ساختن راه‌های تجارت و معاملات بین دو کشور انجام دهد. سفیر کره دیدار و گفتگوی پیش روی مقامات عالی رتبه دو کشور را در این زمینه مفید دانست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز