خبرگزاری کار ایران

«اویل پرایس» گزارش داد:

آمریکا، روسیه را با تحریم های جدید هدف قرار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۰۰۸

به دنبال اجرایی شدن خط لوله انتقال گاز نورد استریم۲ و جاری شدن گاز روسیه به خاک اروپا، آمریکا تهدید کرده است هر شرکتی به هر نحوی در این پروژه سهیم باشد را مورد تحریم قرار خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، واشنگتن در پی تدارک تحریم‌های تازه‌ای علیه شرکت‌ها و اشخاصی است که به هر نحوی در پروژه ۱۰ و نیم میلیارد دلاری نورد استریم ۲ که طرح خط انتقال گاز از روسیه به کشورهای اروپایی است، شرکت کنند.

«ریک پری» وزیر انرژی آمریکا در اظهاری گفت که مجلس سنا به زودی این طرح را ارائه خواهد کرد و در صورت به تصویب رسیدن به دونالد ترامپ ارجاع خواهد شد و در صورت امضا شدن التزام اجرایی می‌یابد. پری این اظهارات را در کی‌یف اوکراین در مراسم روی کار آمدن « ولادمیر زلنیسکی»  مطرح کرد.

 

همکاری‌ها و مشارکت‌ها

«سامپرا انرژی» کمپانی انرژی آمریکایی که در تدارک یک قرارداد بزرگ احداث و ذخیره یک پایانه گاز مایع در بندر آرتور تگزاس است و همینطور سالیانه پنج میلیون تن گاز مایع از طرف آرامکو در این ترمینال ذخیره می‌شود. آرمکو ۲۵ درصد سهام این پایانه را خریداری کرده است.

این ترمینال نفتی توانایی ذخیره ۴۵ میلیون تن گاز مایع را در  هشت غلطت مختلف دارد. این پایانه انرژی هنوز تکمیل نشده است و سامپرا در این پروژه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. سامپرا در حال ساخت یک پایانه گاز مایع دیگر در لوئیزیانا است که آن پایانه نیز تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ونزوئلا نیز با ارائه پیشنهادهای نفتی با تخفیف به کشورهای مختلف در جهان در صدد فروش نفت خود است به طوری که ذخایر نفتی این کشور در حال رسیدن به اوج خود است و به هر نحو ممکن می‌بایست نفت خود را بفروشد. این کشور بزرگ‌ترین خریدار نفتی خود  یعنی آمریکا را به دلیل تحریم‌ها از دست داد و همینطور به دنبال بازار های دیگر همچون چین، هند و روسیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز