خبرگزاری کار ایران

تلاش هواپیمایی چین برای دریافت غرامت از بوئینگ

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۰۲

پس از زمین‌گیر شدن هواپیماهای بوئینگ مکس به دلیل ایراد نرم‌افزاری، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان از جمله چین از شرکت بوئینگ درخواست غرامت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سه هواپیمایی بزرگ چین در واکنش به تاخیر در تحویل هواپیمای بوئینگ مکس و همینطور زمین‌گیر شدن هواپیماهای مکس این شرکت از بوئینگ درخواست غرامت کرده‌اند.

تلویزیون دولتی چین امروز اعلام کرد که دو شرکت هواپیمایی دیگر «ایر چاینا» و «چاینا ساوثرن» نیز به جمع درخواست‌کنندگان غرامت پیوسته‌اند.

چین پس از سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس اولین کشوری بود که این هواپیما را زمین‌گیر کرد و مجوز پرواز را برای آن صادر نکرد.

درخواست غرامت از سوی این شرکت‌ها در حالی انجام می‌گیرد که هواپیمایی آمریکا درخواست عدم پرواز این هواپیما را صادر کرده و اعلام کرد که در نرم‌افزار پرواز این هواپیما باید بازنگری شود و شرکت بوئینگ پس از زمین‌گیری دوماهه هنوز پایانی را برای این عدم پرواز اعلام نکرده است.

اتحادیه هواپیمایی جهانی نشستی را برای شرکت‌هایی که از هواپیمایی مکس در خطوط هوایی خود استفاده می‌کرده‌اند، در مونترال تشکیل داده است.

شرکت‌های ترکیش ایرلاین، فلای دوبی، ریان ایر و هواپیمایی امارات از شرکت بوئینگ تقاضای خسارت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز