خبرگزاری کار ایران

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

دهمین عرضه نفت خام در بورس بدون مشتری ماند/ تغییر قیمت گذاری برای کاهش ریسک خریدار

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۸۰

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی گفت: حداقل میزانی که بارگیری می‌شود 1000 بشکه تعیین شده تا خریداران محموله‌های زمینی نیاز به تعهدات مالی زیادی نداشته باشند و بارگیری حجم پایین را راحت‌تر انجام دهند.

امیرحسین تبیانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اعلام اینکه در عرضه امروز نفت خام در بورس معامله‌ای صورت نگرفت، درباره تغییرات حاصل شده جدید اظهار داشت: تغییرات مربوط به شیوه نامه جدید است که بر اساس قانون بودجه سال 98 ابلاغ شده و عمده موضوع مربوط به شیوه قیمت گذاری است که باعث می‌شود که قیمت گذاری داخل بورس بیشترین شباهت را با معاملات خارج از بورس پیدا کند و ریسک کمتری متوجه خریدار شود.

وی افزود: علاوه بر این حجم محموله‌ها نیز تغییراتی داشته به نحوی که قبلا حجم محموله‌های زمینی و دریایی هر دو حداقل 35 هزار بشکه بود که اکنون برای رقم قابل عرضه برای محموله‌های زمینی به 1000 بشکه کاهش یافته است.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی تاکید کرد: به دلیل اینکه برای حمل زمینی محموله‌ها کوچک هستند، حداقل میزانی که بارگیری می‌شود 1000 بشکه تعیین شده تا خریداران محموله‌های زمینی نیاز به تعهدات مالی زیادی نداشته باشند و بارگیری حجم پایین را راحت‌تر انجام دهند.   

به گزارش ایلنا، امروز 31 اردیبهشت ماه در دهمین عرضه 2 میلیون بشکه نفت خام سبک با قیمت پایه 67 دلار و 28 سنت به ازای هر بشکه به بورس انرژی رفت که بدون مشتری ماند.

 بر این اساس؛ واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی و مقصد محموله خریداری شده آزاد است.

هفته آینده هم نفت خام سنگین و با حجم 2 میلیون بشکه در بورس انرژی عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز