خبرگزاری کار ایران

کاهش محدودیت‌ها علیه شرکت چینی «هوآوی»

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۶۴۸

با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته محدودیت‌ها علیه هوآوی بیشتر شد، هم اکنون وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که مهلتی ۹۰ روزه به مشتریان آمریکایی برای خرید از یک تامین‌کننده دیگر خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت آمریکا اعلام کرده است که محدودیت‌های اعمال شده علیه هوآوی را با هدف فشار کمتر به مشتریان آمریکایی این شرکت کاهش خواهد داد. این اقدام دولت آمریکا توسط شرکت هوآوی رد شده و اعلام کرده است که آماده مقابله با اقدامات آمریکا است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که به شرکت هوآوی اجازه داده خواهد شد تا از کالاهای آمریکایی خرید کند تا گوشی‌های هوآوی موجود در این کشور با اختلال روبه‌رو نشوند.

دولت آمریکا اعلام کرده است که محدودیت‌های بر شرکت هوآوی را به دلیل نقض قوانین تحریمی آمریکا و همینطور امکان جاسوسی برای سایر دولت‌ها اعمال کرده است.

«ویلبور راس» وزیر تجارت آمریکا در روز دوشنبه گفت: «دولت قصد دارد به شرکت‌های آمریکایی که پیش از این از تجهیزات این شرکت استفاده می‌کرده‌اند فرصتی دهد تا شرکت دیگری را جایگزین قطعات خود کنند».

راس ادامه داد: «این فرصت به اپراتور های روستایی و کاربران تلفن همراه این شرکت که از «هوآوی» استفاده می‌کرده‌اند، امکان خواهد داد تا شرکت دیگری را جایگزین قطعات خود کنند».

وی ادامه داد: «هدف کلی از این مهلت عدم خسارت به تلفن‌های همراه و اینترنت است. این مهلت تسلیم نامه نیست. بلکه محافظت از اهالی خانه است».

«رن ژنگ فی» بنیانگذار این شرکت در مصاحبه‌ای با شبکه «سی سی تی وی» که زیر نویس آن توسط این شبکه منتشر شد، گفت: «اقدامات آمریکا نشان می‌دهد که دولت آمریکا توانایی ما را دست کم گرفته است و این مهلت نیز دردی را دوا نمی‌کند چرا که این تحریم از بنیان غلط است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است این مهلت تا ۹۰ روز باقی خواهد ماند و ممکن است قابل تمدید باشد.

هوآوی به دلیل انجام اقدامات بانکی با ایران و خروج ارز و دور زدن قوانین تحریم مواجه است که شرکت هوآوی همیشه این ادعاها را رد کرده است.

در سال ۲۰۱۸ هوآوی بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار خرید انجام داده است که ۱۱ میلیارد دلار آن به آمریکا توسط شرکت‌های اینتل، کوآلکووم و میکرون سرازیر شده است.

«جان نوفر» رئیس هیئت صنفی تولید کنندگان قطعات نیمه هادی آمریکا معتقد است که آمریکا باید اقدام‌های تنبیهی را علیه هوآوی کمتر کند.

وی گفت: «ما امیدواریم که دولت آمریکا این معافیت را تمدید کند در غیر اینصورت شرکت‌های مخابراتی متضرر خواهند شد.»

«زد تی ای» دیگر شرکت چینی تولید کننده قطعات الکترونیکی که در سال گذشته در برابر محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، نهایتا با پرداخت یک میلیارد دلار جریمه و ۴۰۰ میلیو0

 

 ن دلار وثیقه در قالب ضمانت برای تغییر مدیران این شرکت، به بازار مخابراتی بازگشت و این تحریم‌ ها در تاریخ ۱۳ جولای برداشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز