خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

نیمه تمام ماندن نوسازی محله سیروس پس از ١٠سال/ نوسازی تک بنایی؛ عامل کاهش امنیت و اغتشاش در محله

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۸۲

پژمان اظهار داشت: یک محدوده ۴.۴ هکتاری در محله سیروس تملک شده و می‌توان طرح مناسبی برای این محدوده تهیه شود تا در شهر تهران بتوانیم یک الگوی موفق داشته باشیم و آن را در سایر مناطق تکرار کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد پژمان در مراسم مبادله تفاهمنامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت شهرسازی وشهرداری گفت: براساس تاکید رییس جمهوری برای شتاب بخشیدن به نوسازی بافت فرسوده بررسی‌هایی انجام شده که وقتی مواجه شدیم با امر نوسازی، دیدیم که عمده تکیه به اقدامات تشویقی بوده است.

وی افزود: این مشوق ها عمدتا منجر به این شده که نوسازی به صورت تک بناهایی انجام شود که آثار نوسازی کمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اضافه کرد: با تملک واحدهای شخصی و نهایتا با اجرای پروژه‌ها در محدوده سیروس با همکاری شهرداری و ما، خودمان اقدام به نوسازی ٢٠٠واحدی کردیم.

پژمان تاکید کرد: اما تاکید رییس جمهوری این بوده که نوسازی به صورت تک بنایی بیشتر منجر به کاهش امنیت و اغتشاش در محله و منطقه می شود.

وی با بیان اینکه  سرعت کم نوسازی در داخل بافت به دلیل عدم هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌ها است گفت: در این بخش مدیریت شهری باید مسوولیت را بپذیرد و  قطعا در بحث نوسازی به عنوان همکار نیستیم بلکه مشترکا باید این پروژه ها به اجرا برسد.

وی با تاکید بر اینکه از نوسازی سیروس ١٠سال می‌گذرد اما به تازگی بخشی از آن در حال تحویل است ادامه داد: مردم باید احساس سکونت در یک محله آرام را داشته باشند و باید یک الگوی موفق در نوسازی بافت فرسوده در تهران و پایتخت داشته باشیم.

پژمان با بیان اینکه نوسازی محله سیروس در اولویت است باید امکانات در این بخش ارایه شود،گفت: ۵٢ واحد از ساخت و ساز قبلی وجود دارد. اگرچه توسعه‌گر قبول کرده در قالب تعامل با مردم انجام شود اما تا زمانی که این طرح اجرا برسد ممکن است که با محدودیت‌هایی مواجه شویم.بنابراین این ۵٢ واحد در اختیار مردم قرار می گیرد برای موضوعات معاوضه یا اسکان موقت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یک محدوده ۴.۴ هکتاری در محله سیروس تملک شده و می‌توان طرح مناسبی برای این محدوده تهیه شود تا در شهر تهران بتوانیم یک الگوی موفق داشته باشیم و آن را در سایر مناطق تکرار کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز