خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا با کمبود سوخت مواجه شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۷۸

با تحریم ونزوئلا تولید نفت این کشور به مقدار چشم گیری کاهش یافته است تا جایی که پالایشگاه‌ها نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و سوخت فرآوری شده تولید کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، هم‌زمان با وضعیت نابسامان سیاسی، مشکلی به دیگر مشکلات ونزوئلا اضافه شده است. اینکه این کشور با از کار افتادن دومین پالایشگاه بزرگ خود با صفوف طولانی مقابل پمپ‌های بنزین های مواجه است.

مطابق با آمار شرکت نفت ونزوئلا «پی‌دی‌وی‌اس‌ای»، گزارش‌ها حاکی از این است که تولید نفت ونزوئلا با ۸۶ هزار بشکه کاهش به میزان ۲۲۵ هزار بشکه در روز در آوریل رسیده است.

صنایع پالایشگاهی «کاردون» در ونزوئلا که پیش از تحریم‌ها نیز با حداقل تولید کار می‌کرد، به دلیل ایجاد مشکل در برخی از واحدها با مشکل تولید مواجه است تا جایی که ظرفیت تولید پالایشگاه از میزان ۳۱۰ هزار بشکه در روز به مقدار ۱۱۵ هزار بشکه کاهش یافته است.

اطلاعات تکمیلی دریافت شده از ونزوئلا حاکی از این است که پالایشگاه‌های این کشور به دلیل نبود خریداران نفتی از ادامه فعالیت باز مانده‌اند و نمی‌توانند ادامه فعالیت دهند.

اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که در منطقه «اورینوکو» که بیشترین ذخایر نفتی ونزوئلا در آن وجود دارد، تولید نفت از ابتدای ماه می به مقدار ۱۶۹ هزار بشکه کاهش یافته است. اگرچه گزارش‌ها نشان می‌دهد که نبود خریدار تنها چالش پیش روی این کشور نیست بلکه کمبود تانکر های حمل و خطوط انتقال نیز مطرح است.

از طرفی ونزوئلا با روسیه و چین معامله کالا به کالا دارد و روسیه در مقابل خرید نفت به این کشور وام پرداخت می‌کند. با تحریم خطوط کشتی‌رانی عرصه روز به روز بر صنعت نفت این کشور تنگ تر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز