خبرگزاری کار ایران

تعویق اقدام متقابل هند برای اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی تا ۱۶ ژوئن

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۷۷

این اقدام هندوستان در پی اقدام آمریکا بر تعلیق اعمال تعرفه ها بر دهلی رخ داد. به این معنی که دو کشور منتظر اند تا بینند چه اتفاقاتی در کشور دیگری رخ خواهد داد

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیا تایمز، با تصمیم آمریکا مبنی بر تعلیق اعمال تعرفه بر کالاهای هندی، این کشور نیز تا یک ماه اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی را به تعویق انداخت.

بر اساس این گزارش، دولت هند تصمیم به تعویق اعمال تعرفه بر ۲۹ کالای آمریکایی تا ۱۶ ژوئن گرفته است.

یک مقام دولتی هند در گفت‌وگو با «بیزنس لاین» گفت: «اتاق بازرگانی به وزارت اقتصاد توصیه کرده است که فعلا اقدام متقابلی برای اعمال تعرفه‌ها انجام ندهد چرا که ایالات متحده آمریکا هنوز نسبت به اعمال تعرفه علیه کالاهای هندی تصیم نهایی را نگرفته است».

هند پیش از این اعلام کرده بود که در اقدامی متقابل علیه تصمیم آمریکا مبنی بر افزودن ۲۵ درصدی تعرفه واردات فلزات و آلومینیوم، بر ۲۳۰ میلیون دلار از کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال می‌کند.

یک مقام هندی در این‌باره گفت: «هند تا کنون  در اعمال تعرفه علیه کالاهای آمریکایی به دلیل امیدواری برای رفع تنش‌ها بین دو کشور تعلل کرده بود و مشخص شد که آمریکا می‌خواهد صبر کند تا ببیند نتایج انتخابات هند چیست».

آمریکا از هند می‌خواهد تا بازار بهتری را برای محصولات کشاورزی و لبنی فراهم آورد و همینطور تعرفه‌های زیاد بر واردات گوشی‌های تلفن همراه را کمتر کند.

در سال ۲۰۱۸ تبادلات دوجانبه بین هند و آمریکا با رشد ۱۲ و شش دهم درصدی مواجه بود و تا سقف ۱۴۲ میلیارد دلار نیز رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز