خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بنزین کارتی و سی.ان.جی راهکاری برای کنترل مصرف

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۱۶۳

یک نماینده مجلس، استفاده از کارت را راهکاری موثر برای جلوگیری از قاچاق عنوان کرد و گفت: ایجاد مشوق برای استفاده از سی.ان.جی می‌تواند میزان مصرف بنزین را کاهش دهد.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به آخرین تصمیم‌ها برای بنزین اظهار داشت: طبق آخرین تصمیمی که گرفته شد توزیع بنزین با همین نرخ کنونی ادامه پیدا می‌کند. سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین منتفی شده ولی مجلس تصویب کرد که کارت سوخت اجباری شود.

وی افزود: قرار شد برای جلوگیری از قاچاق و مشخص شدن میزان مصرف هر خودرو، سوختگیری با کارت باشد تا چنانچه از یک کارت بیش از میزان معمول سوخت برداشت شود، قابل پیگرد و بررسی باشد.

این نماینده مجلس گفت: افزایش قیمت سوخت چندان برای کاهش مصرف موثر نیست، ما از بنزین 80 تومانی به نرخ 1000 تومان رسیده‌ایم. این رویه چندان کنترل کننده و بازدارنده از مصرف نبوده است زیرا بعید است مردم با گران شدن قیمت، تعداد سفرهای خود را کم کنند.

وی یادآور شد: طرحی که قرار است در رابطه با سی.ان.جی اجرا شود و بر اساس آن بنا شده وام 2.5 میلیون تومانی بابت سی.ان.جی سوز کردن تخصیص یابد، می‌تواند راهکاری موثر برای روی‌آوری به سی.ان.جی و کاهش مصرف بنزین باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز