خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد پکن:

چین و آمریکا به منافع تجاری یکدیگر آگاه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۰۲۴

امیدواری‌ها برای به ثمر نشستن مذاکرات میان پکن و واشنگتن، به‌رغم اعمال تعرفه‌های متقابل چین بر کالاهای آمریکایی افزایش یافته است و روسای جمهوری هر دو کشور برای رسیدن به یک توافق امیدوارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین هم‌زمان با افزایش تنش‌ها میان پکن و واشنگتن گفت که دو طرف هوشمندی کافی را برای حل مشکلاتشان دارند و مذاکرات گذشته‌مان در پکن نیز بر این گواهی می‌دهد.

امیدواری‌ها برای به ثمر نشستن مذاکرات، به‌رغم اعمال تعرفه‌های متقابل چین بر کالاهای آمریکایی افزایش یافته است و روسای جمهور هر دو کشور برای رسیدن به یک توافق امیدوارند.

وزیر تجارت آمریکا در اظهارنظری گفت که در ماه آینده میلادی احتمال افزایش تعرفه ۲۵ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهایی که از چین وارد می‌شود، وجود دارد. این تعرفه‌ها شامل لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و وسایل الکترونیکی دیگر می‌شود. این افزایش تعرفه‌ها شامل اقلام دارویی نخواهد شد

وزیر امور خارجه چین در اظهاراتش در روسیه در روز دوشنبه گفت: «با وجود مشکلات، صداهای مثبتی از طرفین به گوش می‌رسد که خود می‌تواند برای طرفین سازنده باشد».

وی ادامه داد: «معتقدیم که تا زمانی که طرفین دید مثبتی به این قضیه دارند، می‌توان به حل آن خوش‌بین بود. ما خواسته‌های خودمان را می‌دانیم. از خواسته‌های آمریکا نیز آگاهیم. بر این اساس امیدواریم تصمیمی گرفته شود که بر اساس منافع ملی مشترک دو کشور باشد و به یک توافق برد - برد برای دو کشور دست یابیم.».

وی ادامه داد که مذاکرات یک مسیر یک طرفه نیست و می‌بایست شرایط برای طرفین مساوی باشد. منافع ملی مردم، حق حاکمیت و تمامیت ارضی و همینطور امنیت کشورمان خطوط قرمزمان هستند و می دانیم که دوستانمان به این مسائل احترام می‌گذارند.»

ترامپ که در اظهارات اخیرش گفته بود حمایت از منافع ملی اولویت کشور است، قول داد که دو رئیس جمهور در اجلاس گروه ۲۰ در اواخر ماه ژوئن  با هم گفت‌وگو خواهند کرد.

وی ادامه داد: « ممکن است اتفاقی بیفتد و دیدارمان در گروه ۲۰ در ژاپن شاید ثمربخش باشد.»

چین و آمریکا به منافع تجاری یکدیگر آگاه هستند

 

ترامپ در ضیافت شام خود افزوده بود: «در سه یا چهار هفته آینده همه چیز می‌بایست در مورد تعرفه‌ها مشخص شود و هیئت‌های اعزامی دو طرف باید به نتیجه مشترکی برسند و البته به اتفاقات خوب در این زمینه امیدوارم.»

شاخص بورس ترکیبی شانگهای در ابتدای بازگشایی خود در امروز- سه شنبه - یک درصد در ابتدا نزول کرد و سپس شاهد رشد خود بود. تحلیلگران معتقدند این رشد به دلیل دخالت دولت و خرید سهم از جانب خود بوده‌اند.

رسانه های چین در ماه‌های اخیر اخبار خود را بر حفظ وحدت کشور و بیان شعارهای ملی‌گرایانه متمرکز کرده‌اند.

«ژونگ شنگ» کارشناس شبکه « ویس آو چاینا» در گزارش خبری اعلام کرد: «آمریکا جنگ ناعادلانه اقتصادی را شروع کرده است و البته این کشور از تجارت با چین سود زیادی می‌برد. این آمریکاست که در صورت به توافق نرسیدن، متضرر خواهد شد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز