خبرگزاری کار ایران

دلیل گرانی شکر، ماکارونی و تن ماهی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۶۴

دبیر ستاد تنظیم بازار دلایل گرانی ماکارونی و تن ماهی را افزایش قیمت فروش گندم به صنایع و قطع ارز دولتی برای واردات قوطی کنسرو ماهی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با عنوان «ضرورت تشدید نظارت بر تامین تا توزیع کالاهای اساسی» گفت: بر اساس قانون بودجه امسال نرخ فروش گندم به شرکت و صنایع وابسته، از 950 تومان به هزار و 850 تومان افزایش یافته است.

عباس قبادی افزود: علاوه بر این شاهد افزایش هزینه های دستمزد بودیم و همه اینها باعث افزایش 70 درصدی قیمت ماکارونی در بازار شد.

وی گفت: کارخانجاتی که برای صادرات بخواهند گندم را برای عبور موقت وارد کنند مشکلی ندارند و امکان واردات آن وجود دارد.

قبادی با بیان اینکه 50 تا 60 درصد ماهی تن از طریق واردات به کشور می آید افزود: هم زمان قیمت صید ماهی صیادان هم افزایش یافت و واردات قوطی کنسرو ماهی از ارز 4 هزار و 200 تومانی به ارز نیمایی تغییر یافت و همه اینها باعث افزایش کنسرو تن ماهی شد.

وی با بیان اینکه ذخایر شکر در کشور به حد کافی وجود دارد به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش مصرف شکر در این ماه باید 450 تا 500 هزار تن شکر توزیع می شد تا مشکلی در قیمت آن پیش نیاید.

قبادی افزود: آنچه هم اکنون در انبارهای کارخانجات تولید شکر وجود دارد شکر تصفیه نشده است.

وی گفت: تا 70 درصد ارزی که به کارهای وارداتی اختصاص می یابد به جامعه هدف می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز