خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعتبار خرید تضمینی برگ سبز چای تخصیص داده نشده است/ پرداخت مطالبات چایکاران از پول کارخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۹۹

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای کشور گفت: هنوز دولت اعتبار خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران را تخصیص نداده است و پرداخت مطالبات چایکاران از محل قدرالسهم کارخانه‌های چای انجام می‌شود.

محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه دولت 126 میلیارد تومان برای خرید برگ سبز چای در نظر گرفته است، اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران با تاخیر چند ماهه و در نیمه فروردین ماه اعلام شد، اما هنوز اعتبارات مصوب برای خرید این محصول تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: البته پرداخت مطالبات چایکاران از پانزدهم ماه جاری از  محل قدرالهسم کارخانه‌های چای آغاز شده است.

به گفته حسنی، از 151 کارخانه طرف قرار داد سازمان چای 51 کارخانه موفق به واریز قدرالسهم خود زودتر از موعد قرارداد به حساب سازمان چای کشور شده‌اند که از این محل بخشی از مطالبات چایکاران پرداخت شد.

وی میزان واریز مطالبات چایکاران از محل قدرالسهم این کارخانه ها را 6 میلیارد تومان عنوان کرد.

حسنی اضافه کرد: همچنین 20 کارخانه دیگر قدرالسهم خود را درنیمه اردیبهشت به سازمان چای پرداخت کرده‌اند که به حساب چایکاران واریز می‌شود.

وی درباره میزان خرید برگ سبزچای از چایکاران نیز گفت: تا امروز کارخانه‌های چای 13 هزار و 385 تن برگ سبز درجه یک و 2 تن برگ سبز درجه دو از چایکاران تحویل گرفته‌اند.

مدیر سندیکای کارخانه‌های چای کشور همچنین از افزایش کیفیت برگ سبز چای در سالجاری خبر داد و افزود: علی رغم خسارات سرمازدگی، امسال نسبت به سال‌های گذشته برگ سبز چای در سطح کیفی بالاتری قرار دارد.

حسنی در پایان پیش بینی کرد: میزان تولید برگ سبز چای در سالجاری مطابق با سال گذشته حدود 113 هزار تن باشد.

به گزارش ایلنا، برای فصل زراعی جاری، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک 32 هزار و 750 ریال و برگ سبز درجه دو، 18 هزار و 492 ریال تعیین شده که نسبت به سال قبل، به ترتیب 20 و 21 درصد افزایش داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز