خبرگزاری کار ایران

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته صورت گرفت:

افزایش 380 درصدی ورودی آب به سدهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۲۱

دبی ورودی به سدهای استان حدود 18 متر مکعب بر ثانیه است که این رقم در مقایسه با ورودی 4.5 متر مکعب برثانیه مدت مشابه سال گذشته 380 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به پرشدگی 98 درصدی مخازن سدهای استان گفت: ورودی سدهای استان موجب شد تا از 380 میلیون متر مکعب حجم ذخیره استان هم اکنون بیش از 321 میلیون متر مکعب آب در سدها ذخیره شود، این درحالی‌است که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود 172 میلیون متر مکعب بوده است.

"منصور رضایی کلانتری" بیشترین دبی ورودی سدها را مربوط به سد شهیدرجایی دانست و افزود: هم‌اکنون بیش از 13 متر مکعب بر ثانیه ورودی آب به این سد است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم کمتر از 2 متر مکعب بر ثانیه بوده است.

وی در پایان با اشاره به تدوین برنامه رهاسازی آب برای بخش کشاورزی و شرب از سدهای استان و ضرورت همراهی مردم در بهره‌برداری بهینه از آب رهاسازی شده تصریح کرد: ان‌شاءالله امسال نیز ضمن رعایت الگوی مصرف تلاش خواهد شد تا مردم  برای تامین آب زراعی خود نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز