خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

تحریم‌ها بازار جهانی نفت را به هم ریخته است

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۱۶۱

گفت‌وگو های بین روسای جمهور آمریکا و چین می‌تواند اندکی بازار نفت را التیام ببخشد ولی این در حالی است که تحریم‌های نفتی کماکان این بازار را سردرگم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت امروز -سه‌شنبه- به دلیل احتمال بالا گرفتن تنش‌های اقتصادی بین چین و آمریکا با سردرگمی روبه‌رو بود. این در حالی است که قیمت نفت با نوسانات زیادی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا همراه شد.

قیمت نفت خام برنت به میزان چهار سنت بیشتر از قیمت قبلی معاملات، به میزان ۷۱ دلار و ۲۸ سنت بسته شد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت هم به میزان ۱۸ سنت یا به عبارتی سه دهم درصد بیشتر از معاملات پیشین به مقدار ۱۸ سنت یعنی سه دهم درصد بیشتر معامله شد.

کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت‌ها به دلیل احتمال توافق بین چین و آمریکا و پیش‌بینی مبنی بر افزایش رشد اقتصادی جهان و نیاز بیش از پیش به نفت بوده است.

مذاکرات بین دو قدرت اقتصادی بزرگ دنیا باعث شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد اعمال تعرفه بر محموله کالای جدید وارداتی از چین تجدید نظر کند و روزنه امیدی بین سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

شرکت کارگزاری « تانکر بروکرج» اعلام کرده است: «اصطکاک بیشتر بین پکن و واشنگتن می‌تواند به بازارها ریسک سرمایه‌گذاری بیشتری وارد کند»

از طرفی دیگر کشورهای صادر کننده نیز با کاهش تولید همراه بوده‌اند. یکی از دلایل اصلی آن اعمال تحریم های گسترده آمریکا علیه ایران بود که همینطور آمریکا با حضور نظامی بیشتر در خلیج فارس بر این تنش‌ها افزوده است.

ایران تهدید به اقدامات تلافی‌جویانه کرده است. این اقدام ممکن است از سرگیری بخشی از فعالیت‌های اتمی را در برداشته باشد.

در یک سال اخیر با اعمال تحریم‌های آمریکا تولید نفت ایران به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده است در حالی که شرکت‌های کشتیرانی پیش‌بینی می‌کنند صادرات ایران پس از تحریم‌های ماه می به ۵۰۰ هزار بشکه در روز نیز کاهش یابد.

علاوه بر این آمریکا تحریم‌های شدیدی علیه ونزوئلا یکی از بنیانگذاران اوپک وضع کرده است. آمریکا مخالف ادامه فعالیت نیکلاس مادورو است.

بانک «گلدمن ساکس» در این‌باره اعلام کرد: «افزایش قیمت‌های نفتی به خصوص نفت برنت باعث ایجاد رقابت بین پالایشگاه‌ها خواهد شد که این رقابت‌ها با پایان بهار بیشتر نیز می‌شود. پیش‌بینی ما این است که در پایان سال جاری با کاهش بهای نفت برنت حتی تا ۶۵ دلار و ۵۰ سنت مواجه خواهیم بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز