خبرگزاری کار ایران

340 مترمکعب بر ثانیه بیشترین دبی ورودی سد لتیان در سیلاب‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۰۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: در جریان سیلاب‌های اخیر بیشترین دبی سدهای استان تهران مربوط به سد لتیان بود که حدود 340 متر مکعب در ثانیه گزارش شده است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو؛ "سیدحسن رضوی" در جمع مدیران صنعت آب  و برق استان تهران که در محل سد لتیان برگزار شد، با بیان این مطلب و ضمن ارائه گزارشی از سیلاب های اخیر اظهار کرد: در سال جاری وقوع سیل باعث شد که بسیاری از دستگاه های اجرایی با تلاشی مضاعف نقش خود را در جهت کنترل و مقابله با  این پدیده ایفا کنند، به گونه‌ای که امسال در ایام نوروز در ۲۴ استان، ۲۱۳ شهرستان و ۲۶۹ شهر با سیلاب مواجه و بخش آب و وزارت نیرو درگیر مدیریت سیلاب‌ها و سدها شدند.

رضوی با اشاره به اینکه در جریان سیلاب‌ها بیشترین دبی مربوط به سد لتیان (340 مترمکعب در ثانیه) گزارش شده است که منجر به مشکلاتی نیز در رودخانه‌های جاجرود و فشم شد، یادآور شد: دبی های سد امیرکبیر و طالقان 230 متر مکعب در ثانیه برآورد شده است.

رضوی با تاکید بر اینکه به منظور بررسی وضعیت مخازن سدها در کنار بازدید های میدانی، بازدید هوایی نیز در کل استان تهران در بهمن ماه انجام شد، بیان کرد: در اوایل اسفند ماه 97  در این بازدید به این نتیجه رسیدیم در جهت مدیریت مخزن و کنترل سیلاب های احتمالی باید سدهای تهران را تخلیه کنیم  که این امر توسط شرکت آب منطقه ای تهران صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه اکنون در شرایط فعلی یک مخزن خالی با ضریب اطمینان قابل قبول برای سیلاب بهاره مشخص شده است، خاطر نشان کرد: این امر در راستای کنترل مخزن و همچنین مدیریت سیلاب در کوهپایه ها و رود دره هایی است که جریان غیر کنترلی را شاهد هستیم  تا از بروز  مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز