خبرگزاری کار ایران

مردم کالاهای اساسی را در ماه رمضان با چه قیمتی خریداری کنند؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۴۵۱

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان عرضه و قیمت مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازار ماه رمضان، نیز اظهار کرد: مرغ گرم به میزان 15 هزار تن با قیمت مصوب 11.500 تومان و مرغ منجمد به میزان 5 هزار تن با قیمت 10.500 تومان برای مصرف کننده ، تامین و درحال عرضه است.

مسعود بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت کالاهای اساسی پر مصرف در ماه رمضان را تعیین و ابلاغ کرده است که بر اساس آن قیمت هر کیلوگرم برنج 1121 برای مصرف کننده 30.000 تومان و هر کیلوگرم برنج هندی 7.400 تومان است.

قیمت شکر ماه رمضان

وی یکی دیگر از کالاهای آماده عرضه برای ماه رمضان را شکر عنوان کرد و افزود: 120 هزار تن شکر برای صنف و صنعت و 20 هزارتن برای مصرف خانوار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت شکر به صورت فله برای مصرف کننده خانوار3.400 تومان است.

روغن نباتی با 10 درصد تخفیف عرضه می‌شود

وی همچنین از تدارک 10 هزار تن روغن نباتی برای صنف و صنعت و  20 هزارتن برای خانوار خبر داد و گفت: قیمت روغن نباتی برای مصارف خانوار با 10 درصد تخفیف است.

بصیری تاکید کرد: روغن نباتی برای صنف و صنعت در حلبی‌های 16 کیلویی است که با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی؛ قیمت برای صنف و صنعت در سامانه 124 درج شده است و اصناف می توانند قیمت این کالاها را در این سامانه مشاهده کنند.

قیمت گوشت و مرغ ماه رمضان

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان عرضه و قیمت مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازار ماه رمضان، نیز اظهار کرد: مرغ گرم به میزان 15 هزار تن با قیمت مصوب 11.500 تومان و مرغ منجمد به میزان 5 هزار تن با قیمت 10.500 تومان برای مصرف کننده ، تامین و درحال عرضه است.

بصیری اضافه کرد: همچنین 5 هزار تن گوشت قرمز منجمد برای تنظیم بازار ماه رمضان تامین شده است که با قیمت 31.500 تومان به جامعه هدف عرضه می‌شود.

وی خرما را دیگر کالاهای آماده عرضه برای تنظیم بازار ماه رمضان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر خرما در دست تولیدکنندگان نیست به همین دلیل با تجار فعال در این حوزه جلسه‌ای برگزار کردیم و مقرر شد جایگاه‌های عرضه مستقیم رایگان در میادین در اختیار آنها قرار دهیم. 

خرما 15 درصد زیر قیمت

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این جایگاه‌ها در میادین اصلی از جمله بهمن،‌ میدان هروی ، سهروردی، پیروزی، صادقیه، آزادی، تهران سر و شهید بهشتی،‌کارون، طرشت، زرگنده، مجدیه،‌اختیاریه، میرداماد است .

وی گفت: در این جایگاه‌ها خرما 15 درصد زیر قیمت سازمان میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد.

بصیری زمان استقرار جایگاه های عرضه مستقیم خرما را از فردا اعلام کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت زولبیا، بامیه، ‌حلیم و آش نیز اظهار کرد: با مسئولیت مرکز امور اصناف و بازرگانی نیاز روغن، شکر و آرد هر صنف با نرخ مصوب برآورد می‌شود سازمان حمایت نسبت به تعیین  قیمت زولبیا، بامیه، ‌حلیم و آش در این ایام اقدام کند.

بصیری در پایان به مردم اطمینان خاطر داد که در تامین نیاز کالاهای اساسی پر مصرف در ایام ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد و به اندازه نیاز در انبارها ذخیره کالا وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز