خبرگزاری کار ایران

خودکفایی در ساخت مخازن دوجداره/ صرفه‌جویی 7میلیون یورویی ساخت مخزن ذخیره گاز مایع در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۲۴

امیرابراهیم افروز از اتمام ساخت مخازن ذخیره پروپان و بوتان در فاز 14 تا پایان شهریور سال آینده و در فازهای 22-24 تا پایان سال 99 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیرابراهیم افروز در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه نفت اظهار داشت: در شرایطی که با خروج امریکا از برجام، کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری ایران را ترک کردند، ضروری است دولت با اعتماد و حمایت از شرکت‌های داخلی بخصوص دانش‌بنیان، تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کرده و فضای سرمایه‌گذاری داخلی در صنایع نفت و گاز را باز کند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت از سال 84  در حوزه نفت و گاز گفت: با آغاز اجرایی شدن تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی از بخش انرژی کشور، این شرکت موفق شد دانش طراحی و مهندسی ساخت تانک‌های دوجداره ذخیره پروپان و بوتان در پالایشگاه‌های گازی را بومی‌سازی کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی پناه‌ساز ایران ساخت تانک‌های دوجداره پروپان و بوتان در پالایشگاه فازهای 15و16 و 17و18 را نخستین تجربه کاری این شرکت بدون حضور خارجی‌ها عنوان کرد و گفت: تاکنون در پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی 40 مخزن ذخیره پروپان و بوتان توسط این شرکت ساخته شده و یا در دست ساخت است که در هر پروژه به طور میانگین برای حدود 3 هزار نفر نیروی انسانی شغل ایجاد شده است.

افروز با بیان اینکه این شرکت در ساخت مخازن ال.پی.جی پالایشگاه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی نیز مشارکت داشته است، گفت: نخستین محموله پروپان فازهای 20-21 در هفته گذشته به مقاصد صادراتی ارسال شد.

وی در ادامه صرفه‌جویی حاصل از ساخت هر مخزن توسط این شرکت را در مقایسه با پیمانکاران خارجی 7 میلیون یورو عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی پناه‌ساز ایران با اشاره به تحریم و خروج شرکت‌های خارجی از ایران گفت: بعد از اینکه شرکت های تامین کننده تجهیزات از کشورهای فرانسه، انگلیس و ژاپن که متعهد به راه‌اندازی برخی تجهیزات حساس مخازن ذخیره LPG پارس جنوبی بودند، از ادامه فعالیت در ایران سر باز زدند، این شرکت با ساماندهی نیروهای متخصص و مجرب ایرانی در قالب تیم های راه اندازی، توانست ضمن راه‌اندازی این تجهیزات  در فازهای 19 و 20-21 پارس جنوبی ، 50 درصد در هزینه های راه اندازی صرفه‌جویی مالی کند.

افروز گفت: در نیمه ابتدایی سال جاری نیز یک مخزن باقیمانده از فازهای 20-21 و چهار مخزن فاز 19 وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد که طراحی، مهندسی، ساخت و راه‌اندازی آنها به طور کامل توسط نیروهای داخلی این شرکت می شود.

وی همچنین از اتمام ساخت مخازن ذخیره پروپان و بوتان در فاز 14 تا پایان شهریور سال آینده و در فازهای 22-24 تا پایان سال 99 خبر داد.

وی با اشاره به آغاز مذاکرات با وزارت نفت برای ساخت مخازن استراتژیک ذخیره نفت خام و فرآورده ها در سواحل جنوبی کشور بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان تجهیزات صنعت نفت و گاز در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور توسط دولت تأکید کرد و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید مزین شده، حمایت‌های بانکی و مالیاتی می‌تواند گره‌گشای مشکلات بخش خصوصی و تقویت بومی‌سازی در صنایع نفت و گاز باشد.

افروز مباحث مربوط به مالیات، بانک‌ها و نهادهای مالی را از جمله مشکلات پیش روی این صنعت برشمرد و خواستار این شد که با توجه به شرایط موجود کشور اجازه دهند تهدیدها به فرصت تبدیل شده و فعالیت مجموعه‌های تولیدی این چنین گامی در راستی ایجاد اشتغال در کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز