خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن گرگان – اینچه‌برون در منطقه آق‌قلا به زودی بازگشایی می‌شود/ تمام شبکه ریلی کشور در شرایط عادی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۰۵۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با تصریح آخرین وضعیت شبکه ریلی استان‌های سیل‌زده گفت: به زودی مسیر ریلی گرگان – اینچه‌برون در منطقه آق‌قلا بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، روز گذشته مدیرعامل راه‌آهن، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران و چند تن از مقامات محلی از راه‌آهن مسدود شده در منطقه آق‌قلا بازدید کردند و در جریان بازسازی محور قرار گرفتند.

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت مسیر ریلی گرگان- اینچه‌برون در منطقه آق‌قلا اظهار داشت: پس از وقوع سیل، با تشخیص ستاد مدیریت بحران قرار بر این شد که برای رفع آبگرفتگی این مسیر در چند نقطه باز شود که در هر نقطه از این مسیر ریلی در منطقه آق‌قلا بازشدگی مسیر را داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از این هفت نقطه چهار نقطه بازسازی شده است و سه نقطه هم در دست بازسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای بازسازی هرچه سریع‌تر مناطق آسیب‌دیده این خط ریلی باکس‌های بتنی را از تمام مناطق کشور جمع‌آوری کردیم، ادامه داد: برای بازسازی این مسیر ریلی و تردد هرچه سریع‌تر قطار از این مسیر، معطل خرید و تولید باکس بتنی نماندیم و از سایر استان‌های کشور تمام باکس‌های بتنی را بسیج کردیم تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به بازسازی خط اقدام کنیم.

رسولی افزود: البته در ادامه این مسیر ریلی در منطقه ترکمنستان هم این خط ریلی دچار آبگرفتگی‌هایی شده است که به مقامات کشور ترکمنستان هم اعلام کردیم که هرچه سریع‌تر نسبت به بازگشایی و رفع آبگرفتگی اقدام کنند تا حرکت قطار در این محور ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: این منطقه ریلی برای ما بسیار استراتژیک است و توسعه ترانزیت ریلی مهمترین اولویت در بند 25 سیاست‌های مقاومتی برنامه ششم مورد تصویب مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام اقدامات لازم را به کار گرفته‌ایم تا هرچه سریع‌تر فعالیت ترانزیتی از محور گرگان- اینچه‌برون انجام شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به وضعیت شبکه ریلی در سایر استان‌های سیل‌زده گفت: خوشبختانه کل شبکه ریلی در استان‌های سیل‌زده خوزستان، لرستان، مازندران و شمال که دچار آبشستگی و رانش و ریزش شده بودند، در شرایط عادی قرار دارند و به سرعت توانستیم مشکلات آبگرفتگی را برطرف سازیم.

وی در مورد برآورد خسارت‌های ریلی گفت: هنوز به صورت دقیق خسارت‌های وارد شده به شبکه ریلی پس از وقوع سیل برآورد نشده است و اساساً به دنبال برآورد خسارت‌ها هم نبوده‌ایم و اولویت ما بازسازی هرچه سریع‌تر راه‌آهن بود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و به زودی هم راه‌آهن گرگان – اینچه‌برون بازگشایی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز