خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری شرکت راه‌آهن اعلام کرد:

جزئیات جریمه هشت میلیارد تومانی تعرفه ایستگاهی راه‌‌آهن/ بلیت قطار در چهار سال گذشته فقط ۱۰ درصد گران شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۹۴۲

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه جریمه هشت میلیارد تومانی راه‌آهن از سوی تعزیرات حکومتی مربوط به مصوبه سال ۹۳ برای دریافت مبلغ پنج هزار تومانی خدمات ایستگاهی است، گفت: راه‌آهن در چهار سال اخیر فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت بلیت داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی با اشاره به خبرهای مطرح شده در خصوص جریمه هشت میلیارد تومانی ‌شرکت راه‌آهن به اتهام ‌گران‌فروشی، اظهار داشت:‌ این موضوع ارتباطی به گرانفروشی بلیت توسط شرکت راه‌آهن و یا شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری ندارد.

معاون مسافری راه‌آهن افزود: طرح جریمه هشت میلیارد تومانی، مربوط به وضع تعرفه خدمات ایستگاهی در سال ۱۳۹۳ است، از آن سال طبق مصوبه، ‌‌رقمی حدود پنج هزار تومان آنهم فقط در مسیرهای بلند ریلی، بابت خدمات ایستگاهی در‌ بلیت‌ها اعمال می‌شود‌ تا برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مسافران در ایستگاه‌ها به کار گرفته شود که شامل خدمات پله‌های برقی، آسانسور، احداث نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های انتظار، تجهیز ایستگاه‌ها و غیره است و مبلغ دریافتی برای همین موضوع صرف می‌شود و پرونده مطرح شده به همان رقم خدمات ایستگاهی ارتباط دارد.

موسوی با بیان اینکه درصد بالایی از استفاده‌کنندگان از قطارهای مسافری، اقشار متوسط به پایین جامعه هستند، افزود:‌ در راستای سیاست‌های شرکت راه‌آهن، ما از سال ۱۳۹۴ تا به امروز فقط ۱۰ درصد در تیرماه سال ۹۷ آن هم با مصوبه ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت در بلیت‌ها اعمال کرده‌ایم و بیش از این رقم در این چهار سال هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

وی اظهار داشت: ‌با وجود تورم‌های اخیر و افزایش هزینه شرکت‌های ‌‌ریلی، در راستای حمایت از مسافران قطار و تشویق استفاده از این مدل حمل و نقلی‌، اجازه ندادیم قیمت بلیت افزایش یابد، حتی در سال ۹۷ هم که هزینه شرکت‌ها بسیار سنگین‌تر شد افزایش قیمتی در نوروز ۹۸‌ اعمال نکردیم.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: حتی در نوروز امسال در شرایطی که باران‌های سیل آسا در کشور داشتیم و برخی خطوط جاده‌ای مسدود شده بود،  ‌‌راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد در جاهایی که امکان پذیر است خدمات به سیل زدگان داشته باشد، از سوی دیگر ما پول بلیت قطار همه مسافرانی که قطار آنها به علت بروز سیلاب و مسدود شدن خط، در عید کنسل شده بود‌، برگردانیم.

وی اضافه کرد: ‌راه‌آهن در چهار سال اخیر فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است و این در حالی است که شما اگر قیمت‌های سایر بخش‌های خدماتی را در کشور بررسی کنید، مشخص می‌شود که در چهار سال اخیر چه میزان افزایش قیمت داشته‌اند.

معاون مسافری راه‌آهن با تأکید بر اینکه این افزایش ۱۰ درصدی در چهار سال موجب آسیب مالی شرکت‌های ریلی نشده است، گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است برای جبران بخشی از زیان‌های شرکت‌های مسافری، یارانه‌های مستقیم و غیر مستقیم داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موضوع حق دسترسی صفر به شبکه ریلی برای شرکت‌های مسافری اشاره کرد.

موسوی ادامه داد: راه‌آهن ‌در مسیرهای بین شهری به ازای هر نفر-سفر یارانه دارد تا به این ترتیب قیمت‌های بلیت قطار افزایش نیابد.

بر اساس این گزارش روز ۱۲ اردیبشهت‌ماه بود که سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، گفته بود: ‌سازمان بازرسی کل کشور اردیبهشت پارسال گزارشی در خصوص دریافت هزینه خدمات ایستگاهی مازاد بر قیمت بلیت از سوی شرکت راه‌آهن به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرد که این گزارش پس از رسیدگی در شعب سازمان تعزیرات منجر به صدور حکم جریمه به مبلغ ۸۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال شد که البته این حکم در مرحله بدوی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز