خبرگزاری کار ایران

هوآوی اقدام دادستانی آمریکا در رد صلاحیت وکیلش را غیرموجه خواند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۴۲

با توجه به مشکلات پیش آمده بر سر راه هوآوی و بازداشت دختر بنیانگذار این شرکت، هوآوی هم اکنون شاهد اتهامات دیگری علیه خود است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز, شرکت «هوآوی تکنولوژی» در روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اقدام دادستان آمریکا علیه وکیل اول این شرکت در پرونده اتهامی مبنی بر دور زدن تحریم‌ها را رد کرد و قول داد در این پرونده صحت و سلامت شرکت هوآوی ثابت شود.

مطابق با این پرونده که در دادگاه بروکلین ایجاد شده است، دادستانی قصد دارد که «جیمز کول» را از این پرونده حذف کند.

کول در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در حالی معاونت سیستم قضایی آمریکا را بر عهده داشت که این نهاد در حال جمع‌آوری اطلاعات علیه شرکت هوآوی مبنی بر دور زدن تحریم‌های ایران بود.

این پرونده هنوز مشخص نکرده است که چرا قصد دارد کول را از این پرونده حذف کند. دادستانی اعلام کرده است که پرونده مدونی در جهت برکناری وی از این موضوع تشکیل داده است.

کول به عنوان معاون سابق دادستانی کل آمریکا هم اکنون در شرکت خصوصی «سیدلی آستین» مشغول به کار است و از هر گونه اظهار نظری تا کنون اجتناب کرده است.

شرکت هوآوی در ایمیلی به رویترز به شدت اقدام دولت آمریکا علیه وکیلش را رد کرده و اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۷ که کول به عنوان وکیل شرکت هوآوی انتخاب شده هیچ پرونده‌ای علیه این وکیل وجود نداشته است و افزوده: «ما از حق قانونی خود در انتخاب وکیل استفاده خواهیم کرد»

با پرونده‌سازی علیه هوآوی دو ابر قدرت اقتصادی جهان (چین و آمریکا) در مقابل هم قرار گرفته‌اند که قصد امتیاز گیری از هم را بر سر این پرونده دارند.

دستگیری «منگ وانژو» معاون مالی شرکت هوآوی و دختر بنیانگذار این شرکت در دسامبر گذشته خشم چین را برانگیخته است.

هوآوی به تلاش برای دور زدن تحریم‌های ایران و سعی در به اشتباه انداختن سیستم قضایی و همینطور جلوگیری از آشکار شدن حقیقت متهم است. وانژو مدیر عامل این شرکت هر گونه اتهام را رد کرده است و به بی گناهی شرکتش اصرار می‌کند. دختر وی در هشتم می در دادگاه ونکوورحاضر خواهد شد.

پیچیدگی این مسئله از آنجا شروع می‌شود که هوآوی متهم به عوض کردن واقعیت رابطه خود با شرکت «اسکای کام» شده است. این مسئله در قبال ارتباط هوآوی با شرکت‌های آمریکایی «اچ اس بی سی» و دیگر بانک های آمریکای است.

هوآوی اعلام کرده است که «اسکای کام یک شرکت محلی بوده است که هوآوی اقدام به تجارت با آن کرده است». ولی آمریکا معتقد است این شرکت تحت عوان پوششی برای پنهان کردن ارتباط تجاری هوآوی با ایران بوده است.

مقامات آمریکا معتقدند که این شرکت برای ارسال مرسولات تجاری، تکنولوژی و همینطور تبادل وجه به ایران فعال بوده است.

رویترز در ماه مارس جزئیات دقیقی از چگونگی دسترسی آمریکا به این اطلاعات را منتشر کرد و مشخص شد که آمریکا با استفاده از شنود اطلاعاتی کارمندان مخابرات چین به این اسناد دست یافته است.

همینطور یک تجسس در هولدینگ «اچ اس بی سی» آمریکا باعث شد آمریکا به اطلاعات ببیشتری در مورد این موضوع دست پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز