خبرگزاری کار ایران

یک پژوهشگر اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش یک واحد نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را 3 تا 5 برابر افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۸۸

سلطانی اظهار داشت: افزایش یک واحد نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را 3 تا 5 برابر افزایش خواهد داد. براساس محاسبات افزایش نرخ ارز یا بنزین تاثیر چند برابری در افزایش هزینه‌های زندگی مردم دارد.

احسان سلطانی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تبعات افزایش نرخ بنزین گفت: به نظرم نباید هزینه مردمی که درآمد ریالی دارند را افزایش داد بلکه باید سراغ واحدهای بروند که انرژی‌بری بالا و درآمد دلاری دارند که این در راستای کاهش یارانه‌های پنهان است.

وی ادامه: موضوع دیگری که در مورد افزایش نرخ بنزین مطرح می‌شود بحث عدالت است، سوال این است چرا در مورد توزیع 200 هزار میلیارد تومان سود سپرده به 4 یا 5 درصد جامعه عدالت مطرح نمی‌شود اما جایی که به نفع طبقات فرودست است عدالت‌محور می‌شویم؟ همچنین باید توجه داشت که تاثیر این افزایش بر زندگی افرادی که حقوق ماهانه 2 میلیونی دارند با کسانی که ماهانه ده‌ها میلیون درآمد دارند یکسان نخواهد بود، در واقع این کار ظلم به طبقات فرودست است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: همچنین نباید فراموش کرد که افزایش یک واحد نرخ بنزین قیمت کالاهای اساسی را 3 تا 5 برابر افزایش خواهد داد. براساس محاسبات افزایش نرخ ارز یا بنزین تاثیر چند برابری در افزایش هزینه‌های زندگی مردم دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز