خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد:

آغاز به کار شرکت ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا(ساتما)

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۴۰

پس از تاسیس و ثبت ساتما اولین نقل و انتقال های مالی ایران و اروپا، با هماهنگی طرفین و بانک های ایرانی و اروپایی انجام می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی اصغر نوری، مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا اعلام کرد: پس از تاسیس و ثبت ساتما و با توجه به جلسات و هماهنگی های برگزار شده با کشورهای اروپایی و شرکت اروپایی اینستکس، در نظر است اولین نقل و انتقال های مالی ایران و اروپا با هماهنگی طرفین و بانک های ایرانی و اروپایی انجام شود.

وی افزود: در مذاکرات انجام شده با طرف اروپایی، آمادگی طرف ایرانی برای عملیاتی کردن مکانیزم موردنظر و انجام دریافت و پرداخت ها اعلام و بر اهمیت سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی شدن کانال مالی، تاکید شده است.

مدیرعامل ساز و کار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا گفت: در این راستا، جلسات هماهنگی با بانک های ایرانی برگزار شده است  و سلسله جلساتی برای معرفی ساز و کار و امکانات آن به صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی، در هفته آینده برگزار می شود.

گفتنی است اقدامات بانک مرکزی و بانک ها برای تسریع در عملیاتی کردن این مکانیزم نیز ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز