خبرگزاری کار ایران

برق مطمئن، اقتصادی و دوستدار محیط زیست قلب اقتصاد جهان در قرن 21 است

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۰۶

غفوری فرد سهم برق ازانرژی نهایی مصرفی درجهان را 19 درصد عنوان کرد و افزود: 49 درصد از انرژی مورد نیاز برق جهان از زغال سنگ و 40 در صد از گاز طبیعی تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا از توانیر ، حسن  غفوری فرد رئیس انجمن مهندسین برق والکترونیک ایران در این مراسم پیرامون موضوع روندهای جهانی آینده انرژی، به چاشهای موجود بر سر راه انرژیهای فسیلی اشاره کرد که مواردی چون بالا رفتن صرفه اقتصادی سلولهای فتوولتائیک و افزایش راندمان نسل سوم این نوع مولد از 3.8 درصد در سال 2010 به حدود 24 درصد در سال 2018، افزایش قیمت نفت به 80 دلار،تغییرات جدی در نظام یارانه مصرف انرژی در برخی کشورها، افزایش ریسک تامین نفت و گاز، افزایش 1.6 درصدی الایندگی انرژی در 2017 پس از 3 سال ثبات وانعطاف پذیری شبکه و امنیت سایبری را شامل می شود.

 وی با اشاره به اهمیت روز افزون انرژی برق درجوامع بشری و تغییر بنیادین در روشهای تولید،انتقال وذخیره سازی برق تاکید کرد: تضمین برق مطمئن ومقرون به صرفه با رعایت ملاحظات زیست محیطی، قلب اقتصاد جهان در قرن 21 است.

غفوری فرد سهم برق ازانرژی نهایی مصرفی درجهان را 19 درصد عنوان کرد و افزود: 49 درصد از انرژی مورد نیاز برق جهان از زغال سنگ و 40 در صد از گاز طبیعی تامین می شود،نیمی از سرمایه گذاری جهانی بخش انرژی در صنعت برق انجام می شود و 39 درصد هزینه خانوارها در جهان به برق اختصاص دارد.

 وی افزود در اینده سوختهای زغال سنگ و گاز نقش اساسی در تولید برق خواهند داشت و با توجه به افزایش ظرفیت مولدهای تجدید پذیر از 0.2 درصد در سال 2000 به 6 درصد در 2018 و پیشی گرفتن افزایش سالانه  ظرفیت مولد های بادی و خورشیدی نسبت به نیروگاههای با سوخت فسیلی، نقش نیروگاههای تجدید پذیر در آینده افزایش می یابد.

وی میزان سرمایه گذاری جهانی در بخش برق طی سال 2017 را برای دومین سال متوالی از مجموع سرمایه گذاری انجام شده در بخشهای نفت و گاز بیشتر عنوان کرد و افزایش اقبال سرمایه گذاران به صنعت برق را بیانگر آینده روشن این صنعت زیر بنایی دانست.

 میرزایی رئیس کمیته برگزار کننده کنفرانس و مدیر عامل نیروگاه دماوند در این مراسم از حضور 750 شرکت کننده در این کنفرانس خبر داد و با اشاره به استقرار 30 شرکت مرتبط با صنعت نیروگاهی در نمایشگاه جانبی کنفرانس اظهار داشت: از مجموع272 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس 259 مقاله مرتبط شناخته شد واز این تعداد 103 مقاله از سوی داوران برای ارایه مورد پذیرش قرار گرفت.

برپایه این گزارش از مجموع 44 مقاله که جهت ارایه شفاهی انتخاب شد،18 مقاله در محور بهره برداری،6مقاله در محور مکانیک،6 مقاله در محور الکتریک ، 6مقاله در محور شیمی،ایمنی و محیط زیست،4 مقاله در محور مدیریت دانش و 4 مقاله در محور بازار برق بود و 4 کارگاه آموزشی و 3 نشست تخصصی نیز برگزار شد.

گئورگ قره پتیان معاون تحصیلات تکمیلی و پژوهشی دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیر کبیر سخنران علمی این کنفرانس بود که پیرامون ریز شبکه های هوشمند و نقش ذخیره سازها به ایراد مطالب پرداخت.وی در ادامه به ساخت نخستین ذخیره سازانرژی برق از نوع فلایول و ریز شبکه نمونه مرتبط با ان در این دانشگاه اشاره کرد و ریز شبکه ها را چارچوبی برای گسترش ایده های شبکه های هوشمند دانست. فلایویل ذخیره ساز الکترو مکانیکی است که سریع ترین آن با 100 هزار دور در دقیقه در ناسا ساخته شده و در خودروهای برقی،قطارهای پر سرعت،ماهواره ها،فضا پیما و مولدهای پراکنده به ویژه بادی کاربرد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز