خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

قرارداد آتی سبد سهام در حال رونق گرفتن است/ فروش تعهدی در سال جاری راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۴۵

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران اظهار داشت: قرارداد فروش تعهدی یا استقراضی سهام (Short Selling) در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد که در تحلیل منطقی‌تر بازار، امکان سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار و به عنوان ابزار پوشش به فعالین بازار سرمایه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در روزهای اخیر بازار بورس تهران روند مثبتی را طی کرده است، بطوری که شاخص کل بورس در روز گذشته با افزایش 5 هزار و 623 واحدی به رقم تاریخی 214 هزار و 867 واحد رسید. شاپور محمدی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه باید به تصمیم بازار احترام بگذاریم، گفت: در این شرایط تحلیل‌گران براساس تحلیل‌های خود راجع به هر سهمی برنامه‌ریزی، خرید و تنوع در سرمایه گذاری می‌کنند و در واقع این به صلاحدید سرمایه‌گذاران بستگی دارد.

وی ادامه داد: به هر حال بازار به قیمت کالاهای شرکت‌ها، میزان تولید و صورت‌های مالی آن توجه می‌کند و فعالین بازار هم براساس نگاه سودآوری، هوشمندی و استفاده از سواد مالی خود تحلیل و عمل می‌کنند و ما نیز باید نسبت به تحلیل بازار احترام بگذاریم، بنابراین انتخاب سهم و تشکیل پورتفو براساس تحلیل بازار است.

محمدی در مورد استفاده از ابزارهای جدید در بازار سرمایه گفت: از اواخر سال 95 قرارداد اختیار خرید و فروش سهام را راه‌اندازی کردیم که در حال حاضر نسبت به روزهای آغازین رونق خوبی دارد، همچنین سال گذشته قرارداد آتی سبد سهام راه‌اندازی شد که معاملات آن در حال رونق گرفتن است البته در مورد این دو ابزار جای کار زیاد است.

وی اضافه کرد: همچنین قرارداد فروش تعهدی یا استقراضی سهام (Short Selling) در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد که در تحلیل منطقی‌تر بازار، امکان سودآوری مناسب از فرصت‌های بازار و به عنوان ابزار پوشش به فعالین بازار سرمایه کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز