خبرگزاری کار ایران

گام‌های مشترک ایران و ترکیه برای برطرف کردن موانع توسعه همکاری‌های در حوزه ارتباطات و فناوری

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۰۹

وزیر حمل ونقل و زیرساخت کشور ترکیه گفت: ایران و ترکیه گروه مشترکی را برای برطرف کردن موانع و مشکلات مربوط به توسعه همکاری های ارتباط و فناوری اطلاعات بین دو کشور ایجاد کردند تا گام های مشترکی را در این زمینه بردارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهمت جاهد تورهان در دیدار با آذری جهرمی با اشاره به همکاری های گذشته ایران و ترکیه در زمینه ارتباطات و فناوری اظهار کرد: سال گذشته در شورای عالی همکاری دو کشور مذاکراتی را درباره رفع مشکلات مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری داشته ایم و ما اکنون در کشور شما حضور داریم تا تمام وظایفی که برعهده ماست برای برطرف کردن مشکلات را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان کشور دوست و همسایه امیدواریم بتوانیم همکاری های خود را هر روز در زمینه مختلف با کشور ایران جلو ببریم.

مهمت جاهد تورهان از 24 ساعته شدن گمرک مشترک دو کشور خبرداد و گفت: برای توسعه تعاملات زمینی ، دریایی و هوایی توافقاتی را داشته‌ایم که 24 ساعته شدن گمرک دو کشور از جمله آنها هستند.

وی اضافه کرد: همچنین تفاهم کردیم در خصوص بهبود توسعه و ارتقای زیرساخت های اطلاعات و فناوری بین کشورها از شرکت های استارتاپی یکدیگر در بخش خصوصی استفاده کنیم .

وزیر حمل ونقل زیرساخت کشور ترکیه همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر که در ایران افتاده است گفت: ما  از اتفاقاتی که  برای برادران و خواهران مان در کشور ایران براثر سیل افتاده است ناراحت هستیم و برای کمک به کشور دوست و همسایه خود اقداماتی را انجام داده ایم که امیدواریم بخشی از خسارت وارده را جبران کند.

مهمت جاهد تورهان در پایان ابراز امیدواری کرد: دیدار با وزیران و بخش خصوصی ایران برای هر دو کشور نتایج پرباری به همراه داشته باشد.

مهمت جاهد تورهان وزیر حمل ونقل و زیر ساخت کشور ترکیه برای شرکت هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل ونقل دو کشور دیروز وارد ایران شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز