خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات خبر داد ؛

پی‌گیری پیمان چهارجانبه ایران ، ترکیه ، آذربایجان و روسیه برای توسعه بازار فناوری/ دعوت از شرکت‌های استارتاپی ترکیه برای حضور در نمایشگاه الکامپ

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۸۷۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف از دیدار با وزیر حمل ونقل و زیر ساخت ترکیه پی‌گیری پیمان چهارجانبه کشورهای ایران ، ترکیه ، آذربایجان و روسیه برای توسعه بازار فناوری بین کشورهای دوست و همسایه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی در دیدار با وزیر حمل ونقل و زیر ساخت کشور ترکیه با بیان اینکه دیدار امروز برای رفع برخی از موانع همکاری های دو کشور در زمینه همکاری های اطلاعات و فناوری است اظهار کرد: از مهم‌ترین موضوعاتی این دیدار  پی‌گیری پیمان چهارجانبه کشورهای ایران ، ترکیه ، آذربایجان و روسیه برای توسعه بازار فناوری بین کشورهای دوست و همسایه است.

وی ادامه داد: ما با کشور ترکیه در حوزه امنیت سایبری به توافقاتی رسیده‌ایم و هم اکنون همکاری خوبی با آنها داریم .

جهرمی با تاکید بر اینکه امروز به دنبال توسعه بیشتر ارتباطات و بازار فناوری بین دو کشور هستیم افزود: در این رابطه به توافقاتی برای همکاری‌های یک جانبه و دو جانبه رسیده‌ایم همچنین در آینده نزدیک درباره سرمایه‌گذاری دو کشور در این حوزه خبرهای خوبی خواهیم داشت.

وی زمان اعلام میزان سرمایه‌گذاری بین دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری را پس از توافقات نهایی عنوان کرد.

جهرمی با تاکید براینکه  ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد،گفت: بخشی از این ظرفیت مربوط به حوزه ارتباطات و بخش دیگر در حوزه زیر ساخت‌ها است که ما سعی می‌کنیم با دولت ترکیه در این زمینه تجربیات خوب گذشته خود را ادامه دهیم.

وی افزود: در حوزه ترانزیت اطلاعات از شرق به غرب و از جنوب به شمال روابط ما با کشور ترکیه در حال گسترش است.

جهرمی همچنین از دعوت شرکت‌های استارتاپی کشور ترکیه برای حضور در نمایشگاه الکامپ ایران خبرداد و گفت: ایران نیز به همتای ترک خود قول حضور شرکت های استارتاپ ایرانی و بخش خصوصی را در نمایشگاه فناوری این کشور داده است.

وزیر ارتباطات  دیگر زمینه های همکاری بین دو کشور را توسعه حوزه فناوری در بخش سلامت ، گردشگری و حمل و نقل عنوان کرد.

جهرمی درباره آخرین وضعیت همکاری ایران و ترکیه در زمینه توسعه اینترنت با همکاری کشور ترکیه برای عبور از تحریم‌ها گفت: پس از تشدید تحریم ها با توجه به اینکه ایران با تعداد محدودی از شرکت‌های اینترنتی خارجی همکاری داشت با مشکلات زیادی روبرو شد بر همین اساس تصمیم گرفتیم که همکاری خود را برای توسعه شبکه های اینترنتی با کشورهای دوست و همسایه به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد:خوشبختانه توانستیم تا امروز قدم‌های بسیار خوبی را در این زمینه برداریم تا شاهد تکرار مشکلات گذشته نباشیم.

جهرمی در پایان به نتیجه رسیدن تمام توافقات و همچنین توسعه زیرساخت‌های اینترنتی با کمک کشورهای همسایه را به شرط همگرایی و همکاری بیشتر  طرفین دانست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز