خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

از ترکیه برای اتخاذ مواضع اصولی در برابر سیاست‌های آمریکا علیه ایران تشکر می‌کنیم/ فعالیت‌ در مرزهای ایران و ترکیه شبانه‌روزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۹۴

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از ترکیه برای اتخاذ مواضع سیاسی اصولی در برابر سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا علیه ایران گفت: توافقات انجام شده بین ایران و ترکیه درباره افزایش همکاری‌های حمل و نقلی انجام گرفته که یکی از آنها شبانه‌روزی شدن تردد در مرزهای دو کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در هشتمین اجلاس دوجانبه مشترک بین ایران و ترکیه با بیان اینکه بسیار خرسندم با توافقات الهی امروز موفق به برگزاری هشتمین اجلاس کمیشیون مشترک ایران و ترکیه بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: برگزاری این اجلاس پس از هفت سال در این برهه زمانی صورت می‌گیرد و در حالی این اجلاس برگزار می‌شود که چهار ماه از برگزاری شورای عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور گذشته است. بنابراین حامل یک پیام مشخص است که نشانگر اراده رهبران دو کشور برای گسترش همکاری‌هاست.

وی ادامه داد: تحقق هدف تجارت 30 میلیارد دلاری در سال با انجام هماهنگی و توسعه تبادلات دست‌ یافتنی است و ما به عنوان وزرای حمل و نقل دو کشور نقش محوری داریم تا روابط تسریع و تسهیل شود.

اسلامی با بیان اینکه در چهار زمینه حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای توافقاتی انجام شده است، گفت: یکی از مهمترین توافقات شبانه‌روزی کردن مرز دو کشور است تا صف‌های کامیون‌ها بشکند و منجر به کاهش توقف کامیون‌های دو کشور در مرز شود.

وی با بیان اینکه از دیگر این توافقات توسعه ترانزیت بین دو کشور است، گفت: برقراری خط مسافری ریلی تهران-آنکارا از دیگر توافقات بود. همچنین بحث توافق سه‌جانبه خط ریلی تهران- اسلام‌آباد- استانبول را داشتیم.

اسلامی از ایجاد خط جدید ریلی در مرز دو کشور خبر داد و گفت: به دنبال احیای ظرفیت‌ها و گسترش روابط اقتصادی با ایجاد این خطوط ریلی هستیم که کمیته ریلی بین دو کشور تشکیل می‌شود تا این تفاهمات در آن کمیته پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه همکاری‌های دریایی، بندری و افزایش تبادلات در این حوزه اظهار داشت: در حوزه‌های هوایی و هوانوردی هم تفاهمات متعددی صورت گرفت که قطعا منجر به افزایش تبادلات تجاری بین ایران و ترکیه خواهد شد.

وی تاکید کرد: از اتخاذ مواضع اصولی ترکیه درباره سیاست‌های یکجانبه‌گرایی آمریکا قدردانی می‌کنیم.

اسلامی ادامه داد: کمیته‌های تخصصی بین دو کشور تشکیل شده تصمیماتی که در این کمیته اتخاذ می‌شود از جنس شتاب‌دهنده برای رفع مشکلات هستند.

وی ادامه داد: مهمترین تصمیم شبانه‌روزی کردن مرزها برای کاهش ترافیک و تفاهمات بر سر مسائل گمرکی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز