خبرگزاری کار ایران

عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۷۷

مدیرعامل شرکت صدر تامین اظهار داشت: در حال حاضر کمتر شرکتی را می‌توان پیدا کرد که به اندازه شرکت صدر تامین سودآوری بالایی داشته باشد. ما در وجه صادرات بازارهای محکمی در اختیار داریم و بیشتر محاسبه ما بر روی بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا است که ظرفیت بسیار بالایی دارند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نخستین عرضه اولیه سال 98، تعداد دو میلیارد سهم معادل 10درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین به عنوان پانصد و سی و دومین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. در این مراسم روح‌الله حسینی‌مقدم معاون ناشران بورس تهران در مورد این عرضه گفت: خوشبختانه در روزهای مثبت بازار شاهد هستیم شرکتی به عنوان عرضه اولیه انتخاب شده که به لحاظ گزارشگری در سال‌های پیش از پذیرش و درج در بورس اطلاعاتش در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌داد. به احتمال زیاد این شرکت 4 هزار و 400 میلیارد تومان قیمت خواهد خورد و به این میزان به ارزش بازار بورس تهران اضافه خواهد شد. در حال حاضر ارزش بورس تهران 820 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: شناخت این شرکت برای فعالین بازار سخت نیست چون 6 هزار و 500 میلیارد تومان پرتفوی بورسی این شرکت است البته این شرکت پرتفوی غیربورسی نیز دارد. در مجموع 75 درصد از پرتفوی بورسی این شرکت را شرکت‌های بزرگی مانند معادن فلزات، فولاد مبارکه و شرکت مس باهنر تشکیل می‌دهند. تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزش واقعی و ارزش کارشناسی این شرکت را دربیاورند و به صورت بلندمدت در آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: احتمالا امروز 450 هزار نفر سهامدار این شرکت می‌شوند و آمارها نشان داده که عرضه اولیه همیشه با اقبال روبه‌رو بوده است که چنین آماری در سایر کشورها وجود ندارد. البته بخش قابل‌توجهی از عرضه اولیه در فاصله پنج تا ده روز از عرضه از بازار خارج می‌شوند و سهامداری بلندمدت نمی‌کنند. وقتی صحبت از مشارکت 450 هزار نفری است، باید توجه داشت که بسترهای دیگری را نیز فراهم کنیم تا از این پتانسیل ارزشمند استفاده شود.

وی در مورد اهمیت شفافیت شرکت‌های بورسی و غیربورسی گفت: امیدواریم این شرکت‌ها بحث شفافیت را بیشتر از هر دوره دیگری جدی بگیرند. البته ما در سال 97 شاهد بودیم که 100 شرکت فهرست بورس تهران تاخیری در گزارشگری مالی خود نداشتند.

در ادامه این مراسم، احمد زمانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین گفت: هلدینگ صدر تامین سال‌ها است که بحث شفافیت در بورس را دنبال می‌کند و گزارش‌ها و صورت‌های مالی خود را در مجامع عرضه کرده است. در حال حاضر 90 درصد شرکت‌های ما بورسی و 10 درصد غیربورسی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمتر شرکتی را می‌توان پیدا کرد که به اندازه شرکت صدر تامین سودآوری بالایی داشته باشد. ما در وجه صادرات بازارهای محکمی در اختیار داریم و بیشتر محاسبه ما بر روی بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا است که ظرفیت بسیار بالایی دارند. امیدواریم شرکت صدر تامین به عنوان یکی از بازیگران اصلی بورس تهران باشد.

زمانی تصریح کرد: شرکت ما هیچگاه ابهام، حاشیه یا بدهی نداشته و یکی از منظم‌ترین و شفاف‌ترین شرکت‌های شستا است و امیدواریم این شفافیت و سودآوری را در پیش گرفته و سهامداران نیز نگاه بلندمدت به این موضوع داشته باشند.

بهروز خالق مدیر مجامع شستا دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به کارکرد این شرکت گفت: شستا به عنوان بازوی اقتصادی سازمان تامین اجتماعی فعالیت خود را انجام می‌دهد. مجموعه پرتفوی ما شامل هفت هلدینگ بزرگ است که در زمینه‌هایی مانند پتروشیمی، داروسازی، مالی و تلفن همراه فعالیت می‌کند. به دلیل تاکید بر سیاست خروج از بنگاهداری، شرکت‌های ما نیز این سیاست را در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ما در برابر شرکت‌های خود چهار رویکرد را خواهیم داشت. برخی شرکت‌ها را عرضه اولیه خواهیم کرد برخی از شرکت‌ها را ادغام و شرکت‌هایی را که فعالیت آنچنانی ندارند را انحلال خواهیم کرد چهارمین رویکرد ما نیز مربوط به فروش شرکت‌ها است. در بحث شفافیت و هدایت اطلاعات همیشه پیشرو بودیم و اطلاعات در اختیار مردم و بازار قرار داده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز