خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهادکشاورزی:

کاهش قیمت پیاز با ادامه عرضه محصول بهاره / بارندگی و سرما برداشت را عقب انداخت / عرضه یک میلیون و 170 هزار تن گوجه تا خرداد ماه

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۳۶

مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهادکشاورزی، گفت: 520 هزار تن پیاز بهاره در حال برداشت است که به مرور به بازار عرضه می شود. در حال حاضر هر کیلو گرم پیاز از کشاورزان 5 هزار تومان خریداری می شود.

حسین اصغری در گفت‌وگو با ایلنا سطح زیر کشت پیاز بهاره را 13 هزار هکتار در استان‌های جیرفت و خوزستان عنوان کرد و افزود: دلیل گرانی پیاز در هفته‌های اخیر عقب افتادگی برداشت به دلیل بارندگی و سرما بوده است.

وی یادآور شد: سرما موجب شده نیاز حرارتی پیاز تامین نشود و تاخیر در رشد آن اتفاق بیفتد.

اصغری از آغاز روند کاهش قیمت پیاز از ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر شاهد کاهش 2 هزار تومانی هر کیلوگرم پیاز هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با مساعد شدن شرایط آب و هوایی برداشت و عرضه این محصول سرعت بیشتری بگیرد.

اصغری درباره آخرین وضعیت تولید و قیمت خرید گوجه فرنگی از کشاورزان ، اظهار کرد: 27 هزار هکتار از اراضی بوشهر، جیرفت و هرمزگان به زیر کشت گوجه فرنگی بهاره رفته است که انتظار می رود 1 میلیون و 170 هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی قیمت خرید هر کیلوگرم گوجه فرنگی از کشاورزان را 2 هزار و 400 تومان عنوان کرد.

اصغری همچنین سطح زیر کشت سیب زمینی بهاره را 16 هزار هکتار و میزان تولید احتمالی  آن را 480 هزار تن اعلام کرد.

به گفته مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای جالیزی، در حال حاضر قیمت خرید هرکیلوگرم سیب زمینی از کشاورزان 3 هزار تومان است.

اصغری در پایان اظهار کرد: محصولات جالیزی بهاره تا پایان خردادماه به تدریج به بازار عرضه و در پی آن قیمت آن‌ها به مرور کاهش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز