خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

برای تولید بن بستی وجود ندارد / دولت، بخش خصوصی را کمک بداند نه رقیب

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۰۳۰

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران گفت: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و محورهایی که مقام معظم رهبری تبیین کردند، بخش خصوصی باید با محوریت تولید، اقتصاد کشور را هدایت کند و نقدینگی را به سمت تولید با مزیت اقتصادی و اشتغال زا سوق دهد.

 صابر پرنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات شرکت به منظور آموزش واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی تهران در زمره بزرگترین و فعالترین شهرک‌های صنعتی کشور شناخته شده است که سهم عمده‌ای در اشتغال و تولید را به خود اختصاص داده‌اند. شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، در قالب یکی از برنامه‌های توسعه‌ای صنایع کوچک از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ارتقاء دانش و مهارت شاغلین واحدهای صنعتی حمایت می کند. در سال گذشته از برگزاری بالغ بر 550 دوره آموزشی حمایت شده است و در قالب آن حدود 10000 نفر از شاغلین واحدهای صنعتی و خوشه های کسب و کار آموزش دیده اند. این دوره‌های آموزشی بر اساس درخواست و نیازسنجی آموزشی بعمل آمده از واحدهای صنعتی و خوشه های کسب و کار و در زمینه های مختلف مدیریتی، توسعه بازار، فناوری اطلاعات، مالی و حسابداری، HSEE و دوره های تخصصی صنعت و خوشه های کسب و کار برگزار شده است.در نظر داریم برای سال جاری آموزش‌ها عملی و کاربردی تر باشد.

وی با بیان اینکه تکمیل زیر ساخت‌ها و خدمات حمایتی صنایع کوچک در قالب توانمند سازی واحدهای تولیدی از اولویت‌های سرمایه گذاری شرکت شهرک های صنعتی تهران محسوب می شود، عنوان کرد: استان تهران به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد مورد توجه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است. زمین های صنعتی با تکمیل زیر ساخت های سرمایه گذاری از جمله آب، برق، گاز، تلفن، فیبر نوری و فضای مناسب بصری برای متقاضیان جذاب می شود .ما نیز در تلاشیم واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال در استان را با اقداماتی چون تغییر مالکیت، تغییر خط تولید، تغییر محصول و تزریق نقدینگی به چرخه تولید بازگردانیم.

به گفته پرنیان، کمبود زیر ساختها، مشکلات توسعه ای شهرک ها به دلیل بروکراسی اداری حاکم در اخذ مجوز از نهادها و ایجاد بستر سرمایه گذاری از چالش های موجود در شرکت به شمار می آید.

 این مقام مسئول در ادامه افزود: شرکت شهرک های صنعتی با سازمان های محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و امور اراضی بیش از سایر نهادها تعامل دارد .

 مدیر عامل شهرک های صنعتی تهران با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه تولید باید جذاب شود و ابتدا قوانین باید تسهیل شوند، تاکید کرد: در حوزه اقتصادی مردم به ما اعتماد کرده و معیشت خود را به ما سپرده‌اند؛ پس باید قوانین به نفع تولید اصلاح شود. برای مثال؛ قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون کار به شدت ضد تولید و به نوعی انتقام گیرنده تولید و تولید کننده است؛ چرا که تولید کننده باید مواد اولیه را تهیه کند و برای تهیه این مواد باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازد و برای خرید قطعه و لوازم باید ۹ درصدها را پرداخت کند و تمام این موارد تجمیع می‌شود و بر قیمت کالا تأثیر می‌گذارد و این قانون ناخواسته لطمه‌ای سنگین به بخش تولید کشور زده است. پرنیان از مجلس، هیات دولت، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواستار کاهش بروکراسی‌های اداری برای رونق تولید و کاهش مشکلات تولیدکنندگان شد و اضافه کرد: قانونگذار موانع تولید را از بین ببرد تا کارها سریع تر و آسانتر انجام شود تا صنعتگر تغییرات را در سال رونق تولید نسبت به سالهای قبل احساس کند.

وی اظهار امیدواری کرد با عنایت به نامگذاری سال 1398 به عنوان "رونق تولید" از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال جاری شاهد رشد بهتر و بیشتر واگذاری زمین و به تبع آن، تولید و اشتغال در این استان باشیم.

مدیر عامل شهرک های صنعتی تهران از انعقاد 8608 قرارداد واگذاری در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد 5516 واحد به بهره برداری رسید و میزان اشتغالی که از محل این قراردادها صورت گرفت 121991 نفر برآورد می شود.

پرنیان اعلام کرد: در یک نگاه فرهنگی باید به این باور برسیم که برای تولید بن بستی وجود ندارد و و اگر برنامه ریزان، دست اندرکاران و مردم به باور حمایت از تولید دست یابند، در سیاست، اجتماع و دیگر مراحل زندگی مشکلی نخواهیم داشت و اگر این مسأله در تمامی تصمیم‌گیری‌ها عملیاتی شود، حرکت تولید با محوریت بخش خصوصی پیش خواهد رفت. وی با ابراز تأسف از تحت الشعاع قرار دادن بخش خصوصی توسط دولت افزود: شایسته است دولت از تصدی گری دست بردارد، بخش خصوصی را کمک بداند نه رقیب! در زمینه تولید بخش خصوصی صد قدم از بخش دولتی جلوتر است .از این رو در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و محورهایی که مقام معظم رهبری تبیین کردند، بخش خصوصی باید با محوریت تولید کشور را پیش می‌بُرد و هدایت نقدینگی به سمت تولید با مزیت اقتصادی و اشتغال زا ادامه پیدا می‌کرد.

پرنیان با اشاره به الگوبرداری از بیانیه "گام دوم انقلاب" برای تهیه سند چشم‌انداز صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تهران تصریح کرد: بیانیه "گام دوم انقلاب" در حد قانون اساسی کشور دارای اهمیت است. در گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی دو شاه کلید به ما معرفی کردند: 1- نگاه جهادی، 2-اتکا به جوانان. با شکل گیری فعالیت های دانش بنیان در میان جوانان، ایده ها از دانشگاه ها تجاری سازی و به ثروت تبدیل می شود . بدین ترتیب به راحتی می‌توانیم در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم. امسال ، سال خوب و طلایی در حوزه صنعت و کسب و کار پیش رو داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری امور صنعتگران و مطالبه خواسته‌های آن‌ها در اولویت کاری سال جدید قراردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز