خبرگزاری کار ایران

نگاهی به بازار ارز، بورس و انرژی آسیا در روز چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۶۹۰

شاخص‌های بورس در آسیا به ویژه کره‌جنوبی در پی مشکلاتی در خط تولید میکروچیپ در این کشور به وجود آمد و همینطور دست کاری دولت چین در بازار ارز کاهش یافت

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شاخص بورس‌های آسیا امروز -چهارشنبه- به دلیل کاهش‌های اخیر در بورس کره‌جنوبی و دخالت‌های دولت چین در بازار ارز با کاهش رو به‌رو شد.

بالاترین شاخص بورس آسیای شرقی که متعلق به «ام‌اس‌سی‌آی» است، به میزان پنج دهم درصد کاهش یافت. این درحالی است که بورس وال استریت به رکورد شکنی‌های خود ادامه می‌دهد.

بزرگ‌ترین زیان‌دهنده شاخص «کی‌او‌اس‌پی» کره‌جنوبی با یک و سه دهم درصد سقوط بود. سرمایه‌گذاران نیز به بسته‌های تشویقی به بانک‌ها اعتماد نکردند و کماکان روند کاهشی را خواهیم دید. پس از نگرانی‌های تولید میکروچیپ‌ها نیز سهام سامسونگ دو و یک دهم درصد کاهش داشت.

«فرانک بنزیمرا» مسئول سیاستگذاری کارگزاری «سوسیت جنرال» گفت که بازار سهام انرژی رو به رشد است و رشد آن جان تازه‌ای به بازارها داد.

سهام‌های بورس چین نیز پس از رشدهای اولیه، به میزان ۹ دهم درصد کاهش داشت و نگرانی‌ها بابت سختگیری بیشتر بر تعامل با آمریکا ظاهرا موجب این کاهش شده است.

بانک مرکزی چین ممکن است آمار تولید ناخالص داخلی را اندکی به تعویق بیاندازد تا بازار ثبات بیشتری پیدا کند. سخرانی اخیر رئیس جمهور چین البته اندکی به ثبات در بازار این کشور کمک کرد.

در روز چهارشنبه نیز بر خلاف بازارهای آسیایی بورس استرالیا بعد از کاهش شدیدی که داشت به میزان یک و یک دهم درصد رشد داشت.

میزان تورم در استرالیا از یک و هشت دهم درصد به یک و سه دهم درصد کاهش یافت که کمترین میزان از ۲۰۱۶ است.

شاخص بورس « نیکی» نیز به میزان شش دهم درصد کاهش یافت.

کاهش ها در چین همزمان با درآمدهای رو به رشد سهام‌های توئیتر، کوکاکولا و شرکت تکنولوژی آمریکا در بورس‌های «نزدک» و «اس اند پی» روی داد که به بیشترین مقدار خود در هفته گذشته رسید.

سهام «داو جونز» به میزان ۵۲ صدم درصد افزایش یافت و به مقدار ۲۶ هزار و ۶۴۷ رسید. همینطور شاخص «اس اند پی» به میزان ۹۱ صدم درصد رشد یافت و به عدد دو هزار و ۹۳۴ رسید.

«گرک مک کنا» سیاستگذار مرکز «مک کنا» اعلام کرد که دولت‌های بزرگ در صدد کمک به کشورهای کوچک‌تر و صنایع کوچک‌تر برای پایین نیامدن شاخص‌هایشان هستند. همین امر موجبات تزریق نقدینگی به بانک‌ها را فراهم آورده است.

اما پس از افزایش ها در روز چهارشنبه شاخص بورس «اس اند پی»  به میزان ۱۴ صدم درصد کاهش داشت و به عدد دو هزار و ۹۳۳ رسید.

در این بین بورس انرژی به دلیل افزایش قیمت ها نسبت به باقی بورس ها اوضاع بهتری دارد.

نفت به دلیل عدم تمدید معافیت های نفتی هشت وارد کننده بزرگ نفت ایران افزایش قیمت یافت.

تولید کنندگان اوپک در اظهاراتی جداگانه بیان داشتند که افزایش تولید  تنها در صورتی که تقاضا وجود داشته باشد، میسر است.

در روز چهارشنبه نفت برنت به روند رو به رشد خود ادامه نداد، به میزان ۵۴ صدم درصد کاهش یافت و به رقم ۷۴ دلار و ۱۱ سنت رسید.

قیمت دلار در مقابل شش ارز قدرتمند دیگر به میزان چهار صدم درصد افزایش یافت و به بیشترین میزان خود در ۲۲ ماه گذشته دست پیدا کرد.

قیمت دلار در برابر ین به میزان شش صدم درصد کاهش یافت در حالی که یورو به میزان یک دهم درصد در برابر واحد پول آمریکا ارزشش را از دست داد.

طلا نیز به  میزان دو دهم درصد کاهش داشت و به مقدار هزار و ۲۶۹ دلار و ۳۶ سنت رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز