خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیگیر ضمانت اجرایی قانون ممنوعیت ساخت‌وساز در حریم رودخانه هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۲۲۱

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران گفت: قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها، باید ضمانت اجرایی قوی داشته باشد که این مهم، در حال ‌پیگیری است

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد گفت: علاوه بر میزان تخریب‌های ناشی از سیل، دلایل تخریب‌های این حادثه بسیار مهم است؛ به نحوی که دست‌اندازی و دست کاری‌های بستر رودخانه، محیط‌زیست، طبیعت، مراتع و جنگل‌های فرا دست در میزان تخریب اثرگذار بوده است.

معاون شهرسازی و معماری ادامه داد: در خرم آباد نیز تغییر مسیر جای رودخانه و بهم ریختگی اکوسیستم، کانالیزه شدن برخی قسمت‌ها و پل‌های غیرکارشناسی سال‌های قبل در تخریب تأثیر داشته است.

وی گفت: اولین جلسه شورا در سال جاری، به دلیل اهمیت موضوع آسیب‌شناسی سیل در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر بررسی دلایل تخریب، چند نکته اساسی عنوان شد.

صادق مالواجرد افزود: قوانین مربوط به توجه ویژه به محیط زیست و اراضی بالادست و حفظ حرایم رودخانه‌ها باید ضمانت اجرایی داشته باشد که به این سرمایه‌ها دست‌اندازی نشود.

وی ادامه داد: بازنگری در محدوده بستر و حریم رودخانه‌ها باید اجرایی شده و در طرح‌های شهری تطبیق داده شود تا از ساخت و ساز در این مناطق، جلوگیری گردد.

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، با تاکید بر ضرورت بازنگری ضوابط ساخت و ساز بر اساس اقلیم ادامه داد: تدوین طرح جامع سیلاب و مناسب‌سازی پیرامون رودخانه‌ها یکی از برنامه‌های مهم مورد توجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر برخورد با رویه‌های تخلف و ساخت و ساز پیرامون رودخانه‌ها افزود: چنانچه لازم باشد در مجلس شورای اسلامی و یا در هیأت وزیران، برخی مقررات برای داشتن ضمانت اجرایی تغییر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز