خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

شرکت‌های کشتیرانی به دلیل تحریم نمی‌توانند به ایران بار بیاورند/ دولت سال گذشته محدودیتی برای واردات پالم اعمال نکرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۲۱۳

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر بیشتر شرکت‌های کشتیرانی به دلیل تحریم نمی‌توانند به ایران بار بیاورند و این مسئله در حال تبدیل شدن به یک مشکل اساسی است.

کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اثر گذاری سیل بر روی محصولات غذایی و لزوم اعمال محدودیت بر واردات و صادرات این اقلام گفت: این گونه محدودیت‌ها زمانی اعمال می‌شود که کشور شرایط عادی داشته باشد نه اکنون که ما به دلیل تحریم و اعمال محدودیت‌های بین المللی با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اکنون برای واردات یک قلم کالای کشاورزی اعم از خوراک دام و یا انسان با مشکلات زیادی از قبیل تامین ارز، انتقال آن به حساب خریدار و در آخر حمل و نقل آن مواجه هستیم در حال حاضر اکثر شرکت‌های کشتیرانی به دلیل تحریم نمی‌توانند به ایران بار بیاورند و این مسئله در حال تبدیل شدن به یک مشکل اساسی است.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: هر سال از طرف دولت محدودیت‌هایی برای واردات روغن پالم اعمال می‌شد اما سال گذشته این اتفاق صورت نگرفت و واردکننده‌ها نیز نتوانستند بیشتر از همان حد مجاز وارد کنند که این امر در سایر محموله‌ها نیز صدق می‌کند.

وی در خصوص تاثیر سیل بر محصولا کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: به هر حال فاجعه‌ای با این عظمت به طور حتم بر روی اقتصاد کشور اثر می‌گذارد اما ما هنوز نمی‌توانمیم عددی در خصوص میزان خسارات وارد شده بیان کنیم چون هنوز این بحران ادامه دارد و دسترسی به برخی مناطق برای افراد عادی ممکن نیست اما نمی‌دانم دولت بر چه اساس و محاسباتی این آمار عجیب و غریب را اعلام می‌کند و می‌گوید ما اینقدر خسارت دیده‌ایم.

وی افزود: فرق بخش خصوصی با دولت دقیقا همین است که ما تا مدارک موثق و مطمئن نداشته باشیم از بیان میزان خسارت امتناع می‌کنیم.

زرگران ادامه داد: در مورد هجوم ملخ‌ها نیز وضعیت همین است و هیچ پیش بینی نمی‌توان داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز