خبرگزاری کار ایران

دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی:

کره‌ جنوبی خواهان ادامه تجارت با ایران است/ معافیت‌ها، بدون ورود درآمد حاصل از فروش نفت به چرخه اقتصاد، فایده‌ای ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۲۰۳

دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: مهم‌تر از فروش نفت و میعانات امکان استفاده از درآمد حاصل از آن است بر فرض ما 2 میلیون بشکه بفروشیم اما اگر نتوانیم از درآمد حاصله استفاده کنیم و آن را وارد چرخه اقتصاد کشور کنیم هیچ فایده ای ندارد.

پویا فیروزی دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت معافیت تحریم کره جنوبی از سوی آمریکا گفت: هنوز وضعیت تمدید تحریم‌ها مشخص نیست و مطابق اطلاعاتی که ما داریم مذاکرات بین آمریکا و کره جنوبی بر سر خرید نفت از ایران ادامه دارد.

وی ادامه داد:ترجیح می‌دهیم تا اعلام رسمی و مشخص شدن شرایط فعلا صحبتی نکنیم و موضع گیری خاصی نداشته باشیم تا بر روی روند مذاکرات آنها تاثیر نگذاریم اما به نظر می‌رسد در بحث میعانات و محصولات پتروشیمی معافیت‌ها تمدید خواهد شد اما در مورد خرید نفت هنوز نمی‌توان با قطعیت حرف زد.

فیروزی افزود: مهم‌تر از فروش نفت و میعانات امکان استفاده از درآمد حاصل از آن است بر فرض ما 2 میلیون بشکه بفروشیم اما اگر نتوانیم از درآمد حاصله استفاده کنیم و آن را وارد چرخه اقتصاد کشور کنیم هیچ فایده ای ندارد. پس باید سازوکار‌های آن نیز فراهم باشد که اصلی‌ترین آن مسئله حمل و نقل است.

دبیر اتاق بازرگانی در خصوص خروج برخی شرکت‌های تولیدی کره‌ای و تعطیل شدن چندین نمایندگی گفت: به هر حال این اتفاقات قابل پیش بینی بود و بر همین اساس شرکت‌های تولیدی تصمیم گرفته‌اند با تغییر تامین کنندگان و حتی تغییر برندها به تولید ادامه دهند. از طرفی برخی اقلام وارداتی نیز از طریق واسطه‌ها خریده می‌شود که این امر هزینه‌ها را بالا می‌برد اما نمی‌گذارد که روند کار متوقف شود.

وی در پایان تصریح کرد: تا زمان اعلام رسمی آمریکا در خصوص تمدید معافیت‌ها هیچ خبر موثقی نمی‌توان در این خصوص داد اما چیزی که مطمئن هستیم این است که کره‌ای‌ها خواهان ادامه تجارت با ایران هستند و برای آن مذاکره می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز