خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایلنا:

مسافران واجد شرایط برای استرداد هزینه بلیت هنوز فرصت دارند/ به زودی خطوط ریلی آسیب دیده بازگشایی می شوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۰۹۶

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز در برخی از نقاط با آبگرفتگی مواجه هستیم و اگر روند فروکش شدن آب و عملیات بازسازی به همین روال پیش برود بزودی تمام نقاط آسیب دیده بازسازی و فعال می شوند، گفت: بهای بلیت قطارهای لغو شده به طور 100 درصد مسترد شدند و در قالب پیامکی به مسافران اطلاع داده شد که تا یک ماه فرصت دارند نسبت به دریافت هزینه بلیت اقدام کنند که هنوز هم این زمان باقی است.

محمد رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان خسارت وارد آمده به شبکه ریلی در جریان وقوع سیل در استان های مختلف اظهار داشت: برای برآورد دقیق خسارت تیم هایی را به مناطق سیل زده اعزام کرده ایم  که بازدید مجددی از شبکه راه آهن در این  مسیرها داشته باشند.

وی ادامه داد: مهم ترین شعار ما در راه آهن حفظ و رعایت استانداردها و مسایل ایمنی است در حال حاضر اولویت را بر برقراری ایمنی اختصاص داده ایم. شرایط هنوز به نقظه پایدار نرسیده است که میزان خسارت به صورت دقیق برآورد و اعلام شود. به طور قطع پس از فروکش کردن سیلاب عدد دقیق خسارت اعلام خواهد شد.  

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه به صورت شبانه روزی عملیات بازسازی در نقاط آسیب دیده در حال انجام است، گفت: هنوز در برخی از نقاط با آبگرفتگی مواجه هستیم و اگر روند فروکش شدن آب و عملیات بازسازی به همین روال پیش برود بزودی تمام نقاط آسیب دیده بازسازی و فعال می شوند.  

وی درباره پرداخت هزینه بلیت قطارهایی که حرکت آنها به دلیل سیل لغو شد، اظهار داشت: برای ایام نوروز در بازه زمانی 24 اسفند تا 16 فرودین 5 هزار و  170 رام قطار برای جابه جایی 2 میلیون و 10 هزار نفر مسافر پیش بینی شده بود که به دلیل وقوع سیل در برخی از استان ها تعدادی از قطارها حذف شدند و برای رعایت مسایل ایمنی ترجیح دادیم که برنامه حرکت این قطارها را لغو کنیم اما بهای بلیت قطارهای لغو شده به طور 100 درصد مسترد شدند و در قالب پیامکی به مسافران اطلاع داده شد که تا یک ماه وقت دارند نسبت به دریافت هزینه بلیت اقدام کنند که هنوز هم این فرصت باقی است.   

رسولی ادامه داد: البته به محض اینکه برخی از مسیرها بازگشایی شدند به مسافران آن قطار و مسیر پیامک ارسال شد که می توانند سفر ریلی خود را داشته باشند.  

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: با تمام این مشکلات در بازه زمانی مذکور موفق شدیم دو میلیون و 8 هزار مسافر را با ضریب اشغال نزدیک به 100 درصد جابه جا کنیم و می توان گفت به تعهدات خود عمل کرده ایم.

مدیرعامل شرکت راه آهن بابیان اینکه متوسط تاخیر از مبدا با بیش از ۴۹۰۰ رام قطار ۲۶ ثانیه بود، گفت: متوسط تاخیر مسیر مقصد حدود ۳۶ دقیقه بود که دلایل مختلفی همچون وقوع سیل در برخی خطوط، شرایط جوی ناپایدار، ریزش‌ها، ناپایداری‌ها و رانش‌های کوه در مسیرهای مختلف، همچنین دستور کاهش سرعت برای حفظ ایمنی تردد قطار بر آن حاکم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز