خبرگزاری کار ایران

یک تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

بورس در حال حاضر پر رونق‌ترین و نقدشونده‌ترین بازار کشور است/ شاخص کل در میان مدت به 220 هزار خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۳۷

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل در میان مدت به 220 هزار خواهد رسید و این حداقل رشد بازار سرمایه خواهد بود اما در آینده شاخص کل می‌تواند به اعداد بالاتر هم دست پیدا کند.

یوسف اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ایلنا، در تحلیل وضعیت بازار سرمایه گفت: اتفاق بزرگی که در بورس ایران افتاد این بود که شاخص کل، سقف تاریخی را با قدرت زد، از آن عبور کرد و سپس وارد کانال 200 هزار شد. سقف تاریخی شاخص کل 197 هزار بود که چند ماه قبل محقق شده و بعد از آن شاهد ریزش بودیم. اتفاق مثبتی که دیروز افتاد این بود که بازار سرمایه از سقف 197 هزار با قدرت عبور کرد و سپس وارد کانال 200 هزار شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: همزمان با این اتفاق، نماد بانک تجارت باز شد.  نماد این بانک بعد از افزایش سرمایه با قیمت 47 تومان، گشوده شد. این سهم برای فعالان بازار با توجه به قیمت پایین و همچنین افزایش سرمایه این بانک، جذاب بود. در نتیجه بسیاری از پول‌هایی که به دنبال خرید سایر سهم‌ها بودند، به سراغ سهام بانک تجارت آمدند.

اصلانی اظهار داشت: روند کلی بازار کماکان مثبت است. اگر هم شاخص پایین بیاید، این اتفاق صرفا یک عقب‌نشینی مقطعی (Pull Back) به عدد 197 هزار خواهد بود، سپس شاهد رشد دوباره خواهیم بود. قطعا شرایط بازار،  امیدوار کننده است.

وی در پاسخ به این پرسش رسیدن به شاخص 220 هزار، چقدر در دسترس است؟ ، گفت: به نظر من شاخص کل در میان مدت به 220 هزار خواهد رسید و این حداقل رشد بازار سرمایه خواهد بود اما در آینده شاخص کل می‌تواند به اعداد بالاتر هم دست پیدا کند.

اصلانی ادامه داد: در حال حاضر پول در گروه‌های مختلف در حال چرخش هست و رشد بازار صرفا مختص یک گروه خاص نیست، یک روز معدنی‌ها خوب هستند، یک روز سیمانی‌ها، یک روز خودرویی‌ها، روز دیگر پتروشیمی‌ها و غیره. در مجموع همچنان روند بازار خوب است و شاهد سینگال منفی که فرمان خروج از بازار سرمایه را بدهد، نبوده‌ایم.

این تحلیلگر افزود: در حال حاضر، بورس پر رونق‌ترین و نقدشونده‌ترین بازار کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز