خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایلنا:

هیچ یک از روستاهای استان لرستان در بن بست نیستند/بازگشایی راه ارتباطی 700 روستا در دو هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۲۶

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه راه ارتباطی بیش از 700 روستا در دو هفته گذشته باز شده است، گفت: خوشبختانه هیچ روستایی در بن بست قرار ندارد و راه ارتباطی با تمام روستاهای دارای سکنه برقرار است.

عبدالهاشم حسن‌نیا با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان خوزستان اظهار داشت: پس از وقوع سیل در این استان برخی از محورها دچار آبگرفتگی شدند که برای بازگشایی این مسیرها باید این حجم از آب در سطح جاده‌ها فروکش کند.

وی افزود: خوشبختانه در محورهای استان خوزستان شاهد آب‌بردگی و تخریب گسترده نبودیم و پس از تخلیه آب می‌توان تردد را در بسیاری از این محورها برقرار کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به انسداد دو محور شریانی در استان خوزستان گفت: در حال حاضر دو محور اهواز – شوش – اندیمشک و محور اهواز – آبادان مسدود هستند که برای هر دو محور مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

حسن‌نیا ادامه داد: در حال حاضر از محورهای اهواز – شوشتر – دزفول – اندیمشک و بندر ماهشهر به جای این محور تردد انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چندین محور فرعی در این استان همچنان مسدود هستند، گفت: کمربندی بستان – سوسنگرد، چغازنبیل – شوشتر، جاده قدیم و جدید بستان – چذابه از جمله محورهای فرعی مسدود استان خوزستان هستند که برای همه آنها محور جایگزین در نظر گرفته شده است و ارتباط با هیچ روستای دارای سکنه قطع نیست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شبکه راهی استان لرستان گفت: حجم تخریب در استان لرستان بسیار قابل توجه بوده است برای بازسازی و بازگشایی محورهای استان لرستان تیم‌های بازرسی از راهداری 17 استان مختلف به لرستان اعزام شدند و هر استان مسئول بازگشایی راه‌های یک شهرستان شده است.

حسن‌نیا با بیان اینکه در جریان وقوع سیل در استان لرستان، راه‌های ارتباطی بیش از 800 روستا قطع شد و بیشترین حجم خسارت مربوط به شبکه راهی پلدختر – خرم آباد بوده است، گفت: طبق آخرین گزارش‌هایی که به دستم رسیده است راه ارتباطی بیش از 700 روستا در دو هفته گذشته باز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ روستایی در لرستان در بن‌بست قرار نگرفته است و تمام روستاها دارای راه ارتباطی جایگزین هستند، گفت: هر چند تمام روستاها دارای راه ارتباطی جایگزین هستند اما مسیر آنها برای اتصال به شهر طولانی شده است.

حسن نیا گفت: مهمترین عامل قطع ارتباط با روستاها در لرستان تخریب پل‌های اصلی بوده است که چیزی حدود  10 پل اصلی در راه‌های روستایی تخریب شد و در حال حاضر برای برقراری ارتباط با این روستاها در حال نصب پل‌های فلزی پیش‌ساخته هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون پنج پل پیش‌ساخته نصب شده است که با نصب این پل‌ها ارتباط با 60 روستا برقرار شده است پنج پل دیگر هم به زودی نصب می‌شود که با نصب این پل‌ها راه ارتباطی مابقی روستاها هم برقرار خواهد شد.

حسن‌نیا گفت: تمام روستاها دارای راه ارتباطی جایگزین هستند اما مسیر آنها طولانی شده است.

وی با اشاره به میزان خسارت وارد آمده به شبکه راهی استان لرستان اظهار داشت: طبق برآوردهای اولیه تاکنون چیزی حدود 1500 میلیارد تومان خسارت به شبکه راهی استان لرستان و ابنیه فنی آن وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز