خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تسریع در سنددار کردن خانه های ساخته شده در اراضی دولتی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۴۵۶

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش روند واگذاری سند به واحدهای مسکونی ساخته شده در اراضی ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی نبیان با اعلام این خبر گفت: تسریع سنددار کردن واحدهای مسکونی در دستورکار امسال سازمان ملی زمین و مسکن است و همه استان‌ها مکلف هستند تا این موضوع را به طور جد پیگیری کنند.

وی ادامه داد: نظارت و ارزیابی‌های دقیقی از عملکرد استان‌ها صورت می‌گیرد و امیدوارم تا پایان سال شاهد سرعت بخشی در این اقدام باشیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره واحدهای متقاضی سند رسمی اظهار داشت: در گذشته عده‌ای زمین‌های متعلق به اراضی ملی را به افرادی فروختند و اکنون این افراد برای ساخت و ساز با مشکل نداشتن سند روبه‌رو هستند که برای حل این مشکل با استان‌های کل کشور جلساتی برگزار شد و مصوباتی در این جلسه برای اینکه حق مردم و دولت تضعیف نشود داشتیم، بر همین اساس سند دار کردن اراضی با جدیت اجرا می‌شود.

نبیان درباره رفع تصرف در اراضی ملی در ایام نوروز تصریح کرد: یگان حفاظت سازمان زمین و مسکن از ۲۷ اسفند گشت‌هایی را در اراضی ملی داشتند که در این ایام ۲۱۳ مورد تعرض به اراضی ملی صورت گرفت و از این تعداد ۲۱۱ مورد به مساحت ۲۵۱ هزار متر مربع توسط یگان حفاظت رفع تصرف شد. بیشتر این رفع تصرفات بیشتر در جنوب سیستان و بلوچستان بود.

وی افزود: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی برساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، این سازمان، زمین برای ساخت این واحدها را شناسایی کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سازمان زمین و مسکن بخش‌هایی را که بنیاد مسکن برای ساخت نیازمند زمین است، شناسایی و در اختیار این بنیاد قرار می‌دهد.

نبیان با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌های کشور زمین شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در تهران نیز زمین‌هایی در شهرستان ورامین و شهر ری شناسایی و در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد تا هر چه سریع‌تر ساخت و ساز سرعت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز