خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت محورهای شش استان درگیر بارندگی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۹۱

مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آخرین وضعیت محورهای ارتباطی استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد که طی روزهای اخیر درگیر بارش باران و سیلاب بوده‌اند را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی با اشاره به آخرین وضعیت راهای استان‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارندگی در سطح شهرستان‌های استان وجود دارد و هیچ یک از محور شمال استان دچار انسداد نشده‌اند به علاوه بر اساس اطلاعات موجود احتمال ورود سیلاب با حجم بالا در منطقه سیستان وجود دارد.

وی در ادامه به وضعیت راه‌های استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: بارش باران تقریبا درتمام سطح استان ادامه دارد و کلیه راه‌های اصلی و فرعی استان باز و مشکلی وجود ندارد. همچنین تعداد پنج مسیر از محورهای روستایی در شهرستان کلات به دلیل ادامه باران و سیل مسدود شده است.

 معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه « سیلاب و بارش های بهاری به  بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاظی استان خسارت وارد شده است.» افزود: در استان خراسان جنوبی نیز با توجه به شروع بارش سیلابی از دو روز گذشته در غرب، شرق و شمال استان و بویژه با رگبارهای دیروز، دو محور شریانی دیهوک-راور و سربیشه-ماهیرود و محور های فرعی عشق آباد-بردسکن و ارسک-دیهوک و طبس مسینا-سربیشه بدلیل طغیان آبنماها و جاری شدن سیلاب مسدود شدند.

مقبلی افزود: در حال حاضر نیروهای راهداری و ماشین آلات مورد نیاز راهداری و بخش خصوصی در طول محورها بکارگیری شده و بمحض برقراری امکان تردد از این محورها اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: تا این لحظه خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده تلفات انسانی ناشی از سیلاب گزارش نشده است

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای وضعیت تردد در کلیه راه‌های مواصلاتی استان یزد و هرمزگان را عادی و روان اعلام کرد و گفت: تمامی محورهای مواصلاتی در این استان‌ها باز است.

مقبلی در خصوص وضعیت محورهای استان کرمان نیز بیان کرد: در حال حاضر مسیر هرات-شهربابک، محور انار-رفسنجان، زرند سیریز، ارزوییه وکیل آباد، ارزوییه-چیل آباد،‌ راور-مشهد به علت طغیان رودخانه در استان کرمان مسدود است.

وی در پایان بیان داشت: از ابتدای بارش‌ها اکیپ‌های راهداری به‌طور شبانه‌روزی با حضور در سطح محورهای استان‌ها، مشغول رفع مشکلات و خسارات احتمالی وارده بر سیل شده و کار امداد‌رسانی و بازگشایی محورها را انجام  می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز