خبرگزاری کار ایران

محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۷۷

سیل 1 عبدالهاشم حسن‌نیا گفت: صراحتا اعلام می‌کنیم محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد و نسبت به بهسازی این محور و دغدغه مردم منطقه تعهد اخلاقی داریم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان, عبدالهاشم حسن‌نیا درخصوص نگرانی مردم معمولان نسبت به جابه‌جایی محور قدیم پلدختر تصریح کرد: با وجود  اینکه محور قدیم پلدختر بیش‌ترین خسارت را در سیل اخیر دیده و برای بازسازی آن بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما به عنوان مسئول مستقیم نگهداری راه و ابنیه صراحتا اعلام می‌کنیم محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد و نسبت به بهسازی این محور و دغدغه مردم منطقه تعهد اخلاقی داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه راه و آب دو مولفه اصلی در پایداری حیات به شمار می‌روند و این محور ارتباط مستقیم با زندگی، اقتصاد و معیشت مردم منطقه دارد از این رو با اجرای راه جدید مخالف هستیم راه موجود باید در قسمت‌هایی با اجرای واریانت جدید یا تونل، تعمیر و بهسازی شود.

۱۵۰۰میلیارد تومان خسارت سیل به راه‌های لرستان

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه سیل اخیر استان لرستان از نظر شدت، پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است، گفت: بیش‌ترین خسارت سیل در استان لرستان وارد شده است به‌طوری که قریب به هزار و ۵۰۰ میلیارد از مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت وارد شده از سیل به زیرساخت‌ها و ابنیه فنی راه در کشور مربوط به استان لرستان بوده است.

وی اظهار کرد: شدت تخریب در محور خرم‌آباد- ویسیان- معمولان- سه‌راه افرینه به پلدختر بسیار زیاد بوده است و راه‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی زیادی به شدت آسیب دیده است سعی و تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر این است که با اجرای پل‌های پیش‌ساخته فلزی، لوله‌ها و باکس‌های فلزی و بتنی در گام اول راه‌های اصلی و شریانی و در گام بعدی راه‌های فرعی و روستایی را با ایجاد پل‌های موقت و یا از مسیرهای دوم بازگشایی و تردد را برقرار نماید که امیدواریم تا پایان هفته جاری این مهم محقق شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین تخریب در ضلع شرقی و غربی رودخانه کشکان اتفاق افتاده و چندین پل بزرگ در این محور تخریب شده است هم اکنون همکاران راهدار در ۹ پل چم‌شهران، زیودار، کلات زیودار، بیشه، کوره‌دشت، حیات‌الغیب، دوآب، طاق عباسعلی و بابازید مشغول اجرا و نصب پل‌های فلزی با دهانه ۲۰ تا ۶۰ متری هستند تا راه ارتباطی این مناطق را برقرار کنند.

وی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیرکل، معاونان و کارکنان راهداری لرستان و ۱۹ استان معین گفت: همه توان خود را برای برقراری هرچه سریعتر راه‌های ارتباطی استان لرستان و تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم بکار خواهیم گرفت.

حسن نیا خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر معافیت خودروهای امدادی و خدمت‌رسان و همچنین خودروهای شخصی پلاک پلدختر از عوارض آزادراه خرم‌آباد- پل زال چنانچه شرکت آزادراه از این خودروها عوارضی دریافت نماید، برای پیگیری و طرح شکایت خود به اداره‌کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان مراجعه  کنند و این اداره کل تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز