خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

معرفی مسیر‌های جایگزین در استان‌های خوزستان و لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۰۴

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن اعلام آخرین وضعیت راه‌های سه استان خوزستان، لرستان و ایلام به تشریح اقدامات و تمهیدات این سازمان در مقابله با سیل در این سه استان پرداخت و گفت: تشکیل کارگروه تخصصی به منظور بررسی و انجام مطالعات مهندسی برای احداث و بازسازی راه‌ها و انیه فنی تخریب شده در دستور کار هفته آتی سازمان قرار دارد.

به گزارش ایلنا،‌ عبدا​لهاشم حسن نیا با اشاره به آخرین وضعیت راه‌ها و ابنیه فنی استان خوزستان اظهار داشت: روز گذشته از تمامی محورهای استان خوزستان بازدید به عمل آمد و پس از شناسایی انسداد ۳۵ محور اصلی، فرعی و روستایی دستور اعزام ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از ۷ استان به خوزستان صادر شد.

وی شاخص‌ترین محور‌های مسدود استان را اندیمشک-اهواز و آبادان-اهواز عنوان کرد و گفت: مردم می‌توانند به ترتیب از محورهای انیمشک-شوشتر-اهواز و خرمشهر به عنوان مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید روز گذشته از استان خوزستان یادآور شد: میزان ورودی آب در پایه‌ برخی از پل‌ها نسبت به روزهای قبل کاهش پیدا کرده است و پیش‌بینی شده در صورت ادامه روند کاهش سطح آب روی جاده‌ها عملیات راهداری و ترمیم راه‌ها آغاز شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان خوزستان بیان داشت: بیشترین میزان خسارات وارده به روستا‌ها مربوط به شمال استان خوزستان و مناطقی همچون شوش و شوشتر است.

۱۷ کیلومتر از محور اندیمشک-اهواز ۸۰ سانتیمتر زیرآب است

به گفته حسن نیا،  ۱۵ تا ۱۷ کیلومتر از محور اندیمشک- اهواز تا ارتفاع ۸۰ سانتیمتر زیر آب رفته است و نیروهای راهداری مستقر در استان و منطقه منتظر فروکش کردن سطح آب برای شروع عملیات و اقدامات لازم هستند.

وی ماشین‌آلات راهداری مستقر در استان خوزستان را آماده خدمت رسانی به مردم و سایر دستگاه‌ها توصیف کرد و گفت: درصورتی که مردم و دستگاه‌های امدادرسان در استان خوزستان به ماشین آلات راهداری برای حمل مصالح و سایر موارد نیاز داشته باشند می‌توانند با هماهنگی‌ در استان خوزستان از ماشین‌آلات راهداری بهره‌مند شوند.

مسیر تردد مردم از پلدختر به معمولان ایجاد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی که هم اکنون در منطقه پل‌دختر حضور دارد با اشاره به آخرین وضعیت راه‌ها و ابنیه فنی استان لرستان نیز اظهار داشت: خوشبختانه مسیر ارتباطی از پلدختر به معمولان برای تردد مردم ایجاد شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «یکی از مهیب‌ترین و بی سابقه ترین خسارت‌های وارده به راه‌ها و ابینه فنی طی ۵۰ سال گذشته بر اثر سیل در لرستان رقم خورده است» تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت‌های وارده به راه‌ها و ابنیه فنی استان لرستان به  بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است که شامل تخریب کامل ۲۰ دستگاه پل بزرگ و تخریب ۱۰۰ درصدی یک کیلومتر از جاده معمولان به خرم آباد در حاشیه رودخانه کشکان می‌شود. همچنین جاده های  خرم‌آباد، معمولان و پلدختر به شدت آسیب دیده‌اند. 

حسن‌نیا با توجه به تخریب تعداد کثیری از راه‌ها و ابنیه‌فنی استان لرستان بر اثر سیل اخیر و خسارت‌های مالی وارده، بازسازی و ترمیم آن‌ها را نیازمند اعتبار بالاییخواند و گفت:‌ احداث و بازسازی تمامی راه‌های آسیب دیده بر اثر سیل اخیر نیازمند یک کار مهندسی و مطالعاتی با همکاری مشاوران در قالب کارگروهی تخصصی است و اقدام نسبت به تشکیل آن در دستور کار هفته آتی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد.

معرفی مسیر‌های ارتباطی لرستان و خوزستان

معاون زیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مردم شریف معمولان برای دسترسی به آزادراه خرم آباد-پل زال از دو مسیر آنتنی موجود از خرم‌آباد استفاده کنند و برای دسترسی به خوزستان از شهرستان پلدختر و کمربندی پلدختر تردد کنند.  از دو مسیر آنتنی دو تا راه آنتی داره که آزادراه خرم آباد پل زال را هم دارد و آنهایی که می خواهند  به خوزستان بروند از پل دختر به کمربندی پل دختر مسیر را تردد کنند. 

وی افزود: ۴ دستگاه پل بزرگ در ایلام دچار آب‌بردگی شده بود که با همت و تلاش راهداران در استان راه ارتباطی جایگزین یکی از پل ها برای تردد مردم برقرار شد و در حال نصب دو پل موقت دیگر هستند و تمهیدات و پیگیری‌‌های لازم برای تامین و ایجاد یک پل دیگر نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز