خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام :

بیمه ۳۵۰ هزار مسکن روستایی در سراسر کشور/ 20 هزار بسته لوازم لوازم خانگی بین سیل زدگان گلستان توزیع می شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۱۲۸

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه بیمه مسکن های روستایی قبل از وقوع سیل در دستور کار ما قرار داشت، گفت: بعد از حادثه ۲۰ بسته هزار لوازم خانگی شامل یخچال، گاز، قالی، موکت، ظرف و پتو را تهیه می کرده ایم که اولین محموله شنبه الی یک شنبه به استان گلستان ارسال خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبرصبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از نحوه ارسال محموله هوایی اقلام ضروری برای سیل زدگان گفت: قبل از وقوع سیل  پیش بینی هایی برای این حادثه انجام شده بود  قرارگاه جهادی خدمت رسانی ایجاد کرده بودیم،اقلام فوری را از قبل آماده کرده بودیم و از ساعات اولیه  حادثه در استان های مختلف حضور فوری وفعال داشته ایم.

وی گفت: بیمه مسکن های روستایی قبل از وقوع سیل در دستور کار ما قرار داشت در کشور ۳۵۰ هزار مسکن روستایی را بیمه کرده ایم که ۱۴۰ هزار  مسکن در استان خوزستان و ۹۰ هزار مسکن در استان لرستان است.

مخبر با بیان اینکه افراد بیمه شده می‌توانند میزان خسارت واردشده را از بیمه دریافت کنند، گفت: عوامل مادر استان لرستان دنبال مستندسازی و پراخت این خسارت هستند.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) گفت: بعد از حادثه ۸ قرارگاه در ۸ استان درگیر سیل ایجاد کرده ایم که از ۲۸ اسفند با همکاری نیروهای جهادی مشغول خدمت هستند.

وی با بیان اینکه ۸ درمانگاه سیار راه اندازی شده است که ۲۵۰ پزشک به این مناطق اعزام شده است، ادامه داد: روزانه ۷۰ هزار غذای گرم در ۸ استان درگیر سیل توزیع می شود.

مخبر ادامه داد: ۴۰۰ هزار بطری آب،۱۲ تن گوشت، ۱۴ هزار بسته جیره خشک‌مواد غذایی، ۲۴ هزار تخته پتو، ۳۲ هزار متر مربع موکت را به مناطق سیل زده ارسال کرده ایم.

وی با بیان اینکه انواع اقلام امدادی شامل پلاستیک، بیل، چکمه، بادگیر را ارسال کردیم، ادامه داد: ۴۰۰ هزار  انواع کنسرو، ۳۷ تن برنج، ۶ تن روغن، ۶ هزار بسته پوشک نوزاد، ۷ هزار و ۳۰۰بسته لوازم بهداشتی زنانه، ۱۶۰۰ تخته چادر اسکان، مقادیر قابل توجه قند و شکر را ارسال کرده ایم و همچنین ۲۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین را درگیر کرده ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: بعد از حادثه ۲۰ بسته هزار لوازم خانگی شامل یخچال، گاز، قالی، موکت، ظرف و پتو را تهیه می کرده ایم که اولین محموله شنبه الی یک شنبه به استان گلستان ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۸ هزار دام سبک را تهیه می کنیم تا بخشی از خسارات وارد شده سیل زدگان را جبران کنیم، ادامه داد: ۲۵ الی ۳۰ هزار  بسته لوازم التحریر تهیه شده است که به فوریت بعد از پایان بحران به دانش آموزان آسیب دیده اهدا می شود.

مخبر با بیان اینکه اشتغال موضوع مهم این مناطق است، افزود: ۹ هزار شغل فوری را ظرف ۱ سال راه اندازی می کنیم.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی بدون دریافت هزینه یک هواپیما ۷۴۷ راتدارک دیده است که ما بتوانیم امروز سنگین ترین محموله هوایی را به اهواز ارسال کنیم.

مخبر ادامه داد: امروز نزدیک ۱۰۰ تن اقلام ارسال می شود که شامل ۲هزار تخته چادر اسکان،۴۰ هزار تخته پتو، ۵۰هزار متر مربع موکت و ۱۰۰ هزار قوطی کنسرو است همچنین ۱۰۰ هزار بطری آب از طریق استان خوزستان برای مناطق سیل زده درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۳ تن لوازم بهداشتی و ۲ تن دارو امروز برای خوزستان اعزام می شود، ادامه داد: ما مسئولیتی برای توزیع این اقلام نداریم و مسئولیت توزیع آن بر عهده مسئولین محلی و استانداری است.

مخبر گفت: تنها جمع آوری این هزینه ها بر عهده ستاد اجرایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز