خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد مسکن در گفت‌وگو با ایلنا:

فعلا برای اسکان موقت سیل‌زدگان تصمیم نهایی گرفته نشده است/ تشخیص ضرورت اسکان موقت با وزارت کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۳۹۴

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در تلاش هستیم هر آنچه دولت درباره اسکان موقت سیل‌زدگان کمک می‌کند برای تبدیل به اسکان دائم استفاده شود، گفت:‌ فعلا درباره اسکان موقت سیل‌زدگان تصمیم نهایی گرفته نشده است.

جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اسکان موقت سیل زدگانی که واحدهای مسکونی خود را از دست داده‌اند یا نیاز به تعمیر اساسی دارد، اظهار داشت: قرار بر این است که دولت کمک‌هایی را برای موضوع اسکان موقت سیل‌زدگان داشته باشد. در تلاش هستیم هر آنچه دولت درباره اسکان موقت سیل‌زدگان کمک می‌کند برای تبدیل به اسکان دائم استفاده شود.  

وی با بیان اینکه تشخیص ضرورت اسکان موقت با وزارت کشور است، گفت: اگر همکاران‌‌مان در وزارت کشور ضرورت انتقال و اسکان موقت مردم منطقه‌ای را تشخیص دهند، بنیاد مسکن در کنار این نهاد نسبت به انجام عملیات اسکان مرم اقدام خواهد کرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: فعلا درباره اسکان موقت سیل‌زدگان تصمیم نهایی گرفته نشده است.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه در بازسازی مناطق سیل‌زده اجازه ساخت‌و ساز در حریم رودخانه‌ها داده نمی‌‌‌شود، ادامه داد: در این باره  مطالعه و بررسی‌ گروه‌های فنی آغاز شده است. وزارت نیرو با همکاری سایر نهادها باید حرایم رودخانه و محدوده‌های پرخطر را مشخص کند.

وی با بیان اینکه آماده تامین اراضی برای جابه جایی و انتقال محل ساخت واحدهایی که در مناطق سیل‌زده در حرایم رودخانه آسیب دیده‌اند هستیم، گفت:‌ در مناطق روستایی با کمک بنیاد مسکن و در مناطق شهری با کمک وزارت راه و شهرسازی اراضی مناسب برای انتقال این واحدها پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز