خبرگزاری کار ایران

اردکانیان خبر داد؛

امضاء تفاهمنامه مشترک همکاری سه ساله ایران و عراق/ ایران ۱۵۰۰ مگاوات برق به عراق صادر می‌‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۶۰

وزیر نیرو از امضای تفاهمنامه مشترک همکاری سه ساله میان ایران و عراق خبر داد و تاکید کرد: فاهمنامه سه ساله تنوعی از فعالیت‌‌ها را از جمله بازسازی نیروگاه عراق، احداث شرکت‌‌های مشترک برای تعمیرات و کاهش تلفات برق عراق را در برمی‌‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان پس از دیدار با لوی الخطیب، وزیر برق عراق گفت: در سفر قبلی وزیر عراق به ایران یک تفاهمنامه همکاری سه ساله با صنعت برق این کشور امضا شد که فعالیت‌‌‌هایی در این طول این سه سال قرار است شرکت‌‌های ایرانی به صورت مشترک با سازمان‌‌های عراقی انجام دهند، تشریح شد.

وی افزود: در آن جلسه قرارداد یکساله استمرار صادرات برق ایران به عراق هم به امضا رسید که اجرایی خواهد شد.

این عضو دولت دوازدهم اضافه کرد: در جلسه‌‌ای که داشتیم برنامه کار سه ساله را با هم مرور کردیم و هفته آینده نیز هیات کارشناسی عراق برای پیگیری عملیاتی کردن توافقنامه به ایران می‌‌‌آیند. امیدواریم موافقتنامه طبق برنامه انجام شود.

وی در مورد نحوه پرداخت مطالبات ایران تصریح کرد: انتقالات مالی قرارداد جداگانه بین شرکت توانیر و بخش متناظر در عراق است که یک قرار داد رسمی است که با تایید دولت عراق به امضا رسیده و روال خود را طی می‌‌کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه ما برق را صادر می‌‌کنیم و مطابق فرمول بهای آن پرداخت می‌‌شود، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم در این ارتباط همکاری‌‌های لازم را با بانک مرکزی عراق انجام داده‌‌ است. 

اردکانیان با بیان اینکه تفاهمنامه سه ساله تنوعی از فعالیت‌‌ها را از جمله بازسازی نیروگاه عراق، احداث شرکت‌‌های مشترک برای تعمیرات و کاهش تلفات برق عراق را در برمی‌‌گیرد، ابراز داشت: در حال حاضر میزان تلفات برق در عراق بسیار بالا است و ما در یک برنامه سه ساله این میزان را به حداقل خواهیم رساند.

وی حجم صادرات برق به عراق را حداکثر ۱۵۰۰ مگاوات عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز