خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان مطرح کرد؛

آسیب جدی به شیر پگاه و معادن بخش چگینی لرستان/تلاش برای تخلیه گل‌ولای پلدختر تا آخر هفته

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۳۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: واحدهای بزرگ صنعتی همچون شیر پگاه لرستان نیز دچار آسیب‌های جدی شدند این واحدها نتوانستند دستگاه‌هاو ماشین‌آلات و مواد اولیه خود را به موقع خارج کنند و به همین جهت دچار آسیب‌های سنگین شدند. در پلدختر تمام واحدهای صنعتی تا صد در صد خسارت دیدند. در شهرستان نورآباد 90 واحد صنفی به طور کامل تخریب شدند. در خرم آباد نیز واحدهایی که در حاشیه رودخانه بودند خسارت زیادی دیدند.

صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان و نماینده استاندار در پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درخصوص آخرین وضعیت این شهر گفت: اکنون گروه‌های امدادی، سپاه، ارتش و بنیاد مسکن در شهر حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند ضمن آنکه شهر درود به عنوان شهر معین جهت هماهنگی و مدیریت پلدختر انتخاب شده است.

صفی‌خانی ادامه داد: در حال حاضر اصلی‌ترین کار ما در این شهر تخلیه گل و لای است به همین منظور تسهیلات لجستیکی ارتش، سپاه و بنیاد مسکن در این شهر به صورت شبانه‌روز در حال فعالیت هستند تا هر چه زودتر شهر قابل سکونت شود و گل و لای از منطقه خارج شود که امیدواریم تا پایان هفته بتوانیم شهر را به وضعیت عادی برسانیم.

وی گفت: برخی از نیروهای مردمی نیز در شهر پلدختر اقدام به زدن آشپزخانه جهت توزیع غذای گرم بین مردم کردند که تاثیر بسزایی در روحیه مردم دارد.

وی در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی این استان گفت: بیشتر آسیب‌ها متوجه واحدهای صنفی و معادن شده است به طوری که معادن بخش چگین به صورت کامل آسیب دیده‌اند و هنوز موفق نشدیم که میزان خسارت را ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان ادامه داد: واحدهای بزرگ صنعتی نیز همچون شیر پگاه لرستان نیز دچار آسیب‌های جدی شدند این واحدها نتوانستند دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و مواد اولیه خود را به موقع خارج کنند و به همین جهت دچار آسیب‌های سنگین شدند.

وی گفت: در پلدختر تمام واحدهای صنعتی تا صد در صد خسارت دیدند در شهرستان نورآباد 90 واحد صنفی به طور کامل تخریب شدند. در خرم آباد نیز واحدهایی که در حاشیه رودخانه بودند خسارت زیادی دیدند به طوری که یکی از بنکداران بزرگ پخش مواد غذایی در خرم آباد در این دو موج چهار میلیارد تومان خسارت دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز