خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

راه ارتباطی با 275 روستای لرستان مسدود است/ 200 دستگاه پل و 400 کیلومتر راه به صورت کامل تخریب شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۰۵

معاون وزیر راه وشهرسازی با تشریح وضعیت راه‌های استان‌های سیل‌زده گفت: در حال حاضر راه ارتباطی با 275 روستا مسدود است و در حال تلاش هستیم که هر چه سریع تر راه ارتباطی با این روستاها هم برقرار شود.

عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت شبکه راهی استان لرستان اظهار داشت: در جریان سیل اخیر خسارت‌های قابل توجهی به شبکه راهی و ابنیه فنی راه‌های استان لرستان وارد آمده‌است.

وی ادامه‌داد: استان لرستان دارای 2800 روستای دارای سکنه است که در جریان وقوع سیل راه ارتباطی با 816 روستا که از 85 محور تردد می‌کردند، قطع شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر راه ارتباطی 540 روستای استان لرستان بازگشایی شده است، گفت: اقدامات برای بازگشایی راه‌های روستایی پس از وقوع سیل آغاز شد که از پانزدهم فرودین ماه عملیات گسترده‌تر انجام شد و ماشین آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین از 19 استان به این استان منتقل شدند و طبق آخرین آماری که شب گذشته به دستم رسیده است، راه ارتباطی با 540 روستا از 816 روستایی که ارتباط با آنها قطع بود، بازگشایی شده است.

وی افزود: در حال حاضر راه ارتباطی با 275 روستا مسدود است و در حال تلاش هستیم که هر چه سریع تر راه ارتباطی با این روستاها هم برقرار شود.

حسن‌نیا گفت: علمیات راهداری در استان لرستان با 300 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و 600 نیروی انسانی در حال انجام است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه در بسیاری از مسیرها آثاری از جاده باقی نمانده‌است، ادامه‌ داد:‌ در جریان وقوع سیل 200 دستگاه پل و 400 کیلومتر راه به صورت 100 درصد تخریب شده‌اند.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی با بیان اینکه این شدت از جریان سیل در استان لرستان بی‌سابقه بوده است، گفت: میزان خسارت به شبکه راهی و ابنیه فنی بسیار زیاد است اما تا به این لحظه برآورد دقیقی از خسارت انجام نشده است و تا پایان امروز براورد اولیه از میزان خسارت اعلام خواهد شد.

حسن‌نیا تاکید کرد: بسیاری از مسیرها بازگشایی می‌شوند اما به دلیل وجود چشمه‌های آب بلافاصله شاهد رانش و ریزش هستیم که باعث انسداد دوباره راه می‌شوند. از سوی دیگر برخی از این راه‌ها در مجاورت رودخانه‌ها هستند و به دلیل تخریب آبخور این رودخانه‌ها شاهد جریان آب در مسیر هستیم که امکان تردداز آن از بین می رود.

وی ادامه‌داد: راه‌های قسمت دیگری از استان لرستان به دلیل بارش برف مسدود شده‌ است که خوشبختانه خسارتی به این راه‌ها وارد نشده‌ است و عملیات راهداری و برف‌روبی در این بخش‌ها که عمده آن در حوزه الیگودرز است، انجام می شود و احتمالا امروز این مسیرها بازگشایی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی طبق آخرین اطلاعات مسیر اندیشمک- اهواز هم مسدود است،گفت: این مسیر هم به دلیل آبگرفتگی مسدود است و راهداران در تلاش برای بازگشایی هستند.

رییس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت مسیر هراز اظهار داشت: شب گذشته در طول 200 متر از مسیر هراز در مازندران با ریزش کوه مواجه بودیم که سنگ‌های حجیم به سمت جاده روانه شدند. از همان شب گذشته خاکبرداری در این مسیر آغاز شد و امروز هم این مسیر بازگشایی خواهد شد.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز