خبرگزاری کار ایران

خیرالله خادمی به ایلنا خبر داد:

ترانشه‌های سنگی عامل تاخیر در ایجاد راه موقت به معمولان/ ساخت راه دسترسی تا فردا به شرط عدم نیاز به انفجار

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۱۹۱

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه وجود ترانشه‌های سنگی در مسیر باعث تاخیر در احداث راه دسترسی موقت به معمولان شده، گفت: اگر طول مسیر نیازی به انفجار نباشد مسیر دسترسی تا فردا- جمعه- احداث می‌شود.

خیرالله خادمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت بازگشایی مسیر موقت به سمت معمولان اظهار داشت: روز گذشته تمام ماشین‌آلات موجود و نیروی متخصص به کار گرفته شدند تا مسیر موقت ایجاد شود اما ترانشه‌های سنگی مانع از اتمام کار شدند.

وی ادامه داد: در ادامه کار برای ایجاد و احداث مسیر موقت با مشکلات متعددی مواجه شدیم که مهم‌ترین آن وجود ترانشه‌های سنگی بود اگر این مانع وجود نداشت امروز مسیر دسترسی در اختیار مردم و نهادهای امداد و نجات قرارداشت.

خادمی درباره مسیر دسترسی موقت به معمولان گفت:  مسیر پلدختر از سمت پل زال و خوزستان بازگشایی شده است.  مسیر اصلی به پلدختر اگرچه قطع است اما در مسیری که ایجاد شده است امکان تردد زمینی از دو راه عنوان شده یعنی از سمت پل زال و خوزستان و همچنین مسیر روستایی به آزادراه وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:  شهر معمولان عملا بین خرم‌آباد و پلدختر قرار گرفته که هم از سمت پلدختر مسیر قطع است و همچنین از سمت شمال که خرم آباد است این مسیر قطع است. برای اینکه بتوانیم راه دسترسی به معمولان ایجاد کنیم از آزادراه خرم آباد- پل‌زال استفاده خواهیم کرد. در حال حاضر دسترسی موقت پل دختر به این آزادراه ایجاد شده و از این مسیر راه دسترسی به معمولان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه برای اخذ تصمیمات بهتر و درست بازدید هوایی از این مسیرها خواهیم داشت، گفت: اگر برای بازگشایی نیاز به انفجار در طول مسیر نباشد تا ‌روز آینده -جمعه،‌ شانزدهم فروردین- مسیر دسترسی موقت به معمولان ایجاد خواهد شد.

خادمی ادامه داد: معمولان مرکز جمعیتی استان لرستان محسوب می‌شود و چیزی حدود 8 تا 10 هزار نفر جمعیت دارد بنابراین برای امدادرسانی به معمولان و روستاهای مجاور آن هرچه سریع‌تر باید این جاده دسترسی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه این جاده موقت تنها برای انجام عملیات امداد و نجات و ارسال مواد غذایی به مردم این مناطق است، گفت: هر چند جاده دسترسی موقت با استانداردهای جاده روستایی احداث خواهد شد اما ظرفیت تردد انبوه را نخواهد داشت و تنها ترددهای در اولویت از این مسیر انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز