خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی در گفت وگو با ایلنا:

خسارت وارد آمده به شبکه راهی ناشی از وقوع سیل به 1560 میلیارد تومان رسید/ بیشترین طول راه آسیب‌دیده در استان مازندران است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۸۸۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در جریان وقوع سیل در استان های مختلف تنها در بخش شبکه راهی چیزی حدود 1560 میلیارد تومان خسارت براورد شده است، گفت: هنوز راه دسترسی زمینی به شهرستان معمولان ایجاد نشده اما هم اکنون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در محل حاضر هستند و ماشین الات مورد نیاز برای بازگشایی راه زمینی به معمولان مستقر شده اند.

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان خسارت وارد آمده به شبکه راهی و ابنیه‌ها در جریان وقوع سیل در استان‌های مختلف اظهار داشت: تنها در بخش شبکه راهی چیزی حدود 1560 میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.   

وی درباره محل تامین این خسارت‌ها گفت: در مرحله رفع بحران در مناطق سیل‌زده هستیم و روزهای آینده پس از انجام عملیات و اقدامات مورد نیاز برای عادی‌سازی شرایط، به این موضوعات هم رسیدگی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه دسترسی به پلدختر ایجاد شده، ادامه داد: هنوز راه دسترسی زمینی به شهرستان معمولان ایجاد نشده اما هم‌اکنون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در محل حاضر هستند و ماشین‌آلات مورد نیاز برای بازگشایی راه زمینی به معمولان مستقر شده‌اند.

آدم نژاد با بیان اینکه طول راه‌های آسیب‌دیده ناشی از جریان سیل شامل راه‌های شریانی،  اصلی،  فرعی و روستایی حدود 12.576 کیلومتر است و 6896 دستگاه ابنیه فنی آسیب دیده‌اند، گفت: بیشترین طول راه آسیب‌دیده مربوط به استان مازنداران به‌طول 2089 کیلومتر و خسارت 170 میلیارد تومان است.

معاون حمل و نقل وزیر راه‌وشهرسازی افزود: همچنین بیشترین خسارت وارد آمده به ابنیه فنی مربوط به استان گلستان است که چیزی حدود 56 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده و ایجاد محیط ایمن و امن برای مردم منطقه و مسافران اظهار داشت: 8127 دستگتاه ماشین‌آلات راهداری درگیر عملیات و اقدامات مورد نیاز هستند. 1658 مقطع هم در این مدت ریزش‌برداری و پاکسازی محور شده است.  همچنین 33 مورد راه دسترسی برای عبور موقت احداث شده همچنین 107 مقطع رانش محورها ناشی از بارنگی ترمیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز