خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت قرمز خوزستان از ۴۸ ساعت آینده/ مشکلات امدادرسانی در لرستان/ اگر سیلاب توسط سدها کنترل نمی‌شد تلفات قابل پیش‌بینی نبود

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۱۰

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو در ادامه درباره وضعیت استان کرمانشاه گفت: از ابتدای وقوع سیل ۱۳۰ روستا در این استان دچار مشکل شده بود که اکنون به ۷۰ روستا کاهش یافته است.

میثم جعفر زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت مدیریت بحران در استان‌های سیل‌زده اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر مشکلات آبگرفتگی در دورود، پلدختر و‌ معمولان در استان لرستان است ما به خاطر حفظ ایمنی فیدر برق منطقه را قطع کردیم و این قطعی به دلیل حادثه نبوده است.

وی با بیان اینکه ما در این استان قطع ارتباطی داریم، افزود: خطوط انتقال در استان لرستان آسیب جدی دیده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو در ادامه درباره وضعیت استان کرمانشاه نیز گفت: از ابتدای وقوع سیل ۱۳۰ روستا در این استان دچار مشکل شده بود که اکنون به ۷۰ روستا کاهش یافته است.

وی درباره اوضاع خوزستان بیان کرد: ۱۱۴ روستا در این استان با آبگرفتگی و قطعی آب مواجه است، برای تخلیه برق روستاها را قطع کردیم.

جعفر زاده با بیان اینکه مدیریت بحران وزارت نیرو با تمام توان و امکانات به حالت آماده باش قرار دارد، تاکید کرد: ما هیچ کمبودی به لحاظ امکانات نداریم، همانقدر که سیلاب در سراسر کشور کم نظیر  و‌ بی‌سابقه بوده آمادگی مدیریت بحران نیز در سطح وزارتخانه کم نظیر است. تمام تدابیر پیش بینی شده و از استان‌های معین هم کمک گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما تاخیر در پایداری شبکه‌ها و راه‌های مواصلاتی است، ادامه داد: برخی راه‌ها مثل لرستان به خاطر بارش شدید و برخی مانند همدان به دلیل بارش برف سنگین کار را سخت کرده است اما با هماهنگی و بالاترین تجربه و بضاعت تمام سعی خود را بکار بسته‌ایم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو با تاکید بر اینکه هیچ سدی در مناطق سیل زده آسیب ندیده و تمام آنها در پایداری کامل هستند، گفت: ممکن است یک سد خاکی متعلق به وزارت جهاد که حجم. کمی هم دارند آسیب دیده باشد اما سدهای اصلی در پایداری کامل قرار دارند و به معنای واقعی مهار سیلاب صورت می‌گیرد.

وی درباره میزان خسارت گفت: هنوز نمی‌توان در این خصوص رقمی اعلام کرد، تا ۴۸ ساعت آینده که سیلاب فروکش کند مشکلات در خوزستان شروع می‌شود زیرا حجم زیادی از آب از استان‌های لرستان و چهار محال به سمت خوزستان می‌رود.

وی یادآور شد: اگر سیلاب توسط سدها کنترل  نمی‌شد فاجعه بزرگی رخ می‌داد که ابعاد خسارت و تلفات جانی و مالی قابل پیش‌بینی نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز