خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

بخشی از سیل گلستان با زهکشی زمین‌های کشاورزی راهی دریا شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۳۲

​وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: از ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان گلستان، زهکشی ۳۴ هزار هکتار در شمال گمیشان اجرا شده است و موجب شد بخشی از آب باران به سمت این زهکشی‌ها سوق پیدا کند.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی دیروز در دیدار نوروزی برخی معاونان، رؤسای سازمان‌ها و مدیران بخش کشاورزی تاکید کرد برای رفع یا جلوگیری از آسیب‌های ناشی از سیلاب و بلایای طبیعی، راهکار وجود دارد.

وی افزود: در استان گلستان حدود ۲۸۰ هزار هکتار اراضی با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی متر بارندگی داریم که اگر این اراضی زهکشی شود تولید محصول از ۲۳۰ هزار تن به حدود یک میلیون تن می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: باران رحمت خداوند است و سیلاب‌های اخیر به غیر از آثار مخرب، منافع و آثار مثبتی نیز در تأمین آب سفره‌های آب زیر زمینی، دشت‌ها، مزارع، باغ‌ها و منابع طبیعی داشت.

حجتی بر ارائه روش‌ها، ایده‌ها و اتخاذ راهکارهای نوین برای مدیریت و پیشبرد برنامه‌های بخش‌های کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید بگذاریم روش‌های سنتی و دیوانسالاری ما را اداره کند.

وی با بیان اینکه در دنیا و ایران در برابر تغییر و روش‌های جدید مقاومت وجود دارد، تصریح کرد: این نوع مقاومت‌ها و مخالفت‌ها، حتی در داخل منابع طبیعی نیز وجود دارد؛ در حالی که این عرصه‌ها در دنیا توسط مردم اداره می‌شود و حل مسائل عرصه‌های جنگل، مراتع و بیابان‌ها از طریق مقابله با مردم و فقط با تلاش کارمندان دولت حل نمی‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مدیران بخش کشاورزی برای اجرای تفکرات و روش‌های جدید با توجه به حاکمیت ساختار و تفکرات سنتی، راه سختی در پیش رو دارند.

لزوم ایجاد سورتینگ و سردخانه محصولات کشاورزی

محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار به آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر به برخی باغات کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سرازیر شدن گل و لای در باغ‌ها به محل پیوندک‌ها، آسیب‌هایی وارد کرده است.

وی یادآور شد: بیشتر سود در تجارت محصولات باغی نصیب مراحل بعد از تولید می‌شود و از این رو باغداران باید برای ایجاد سورتینگ و سردخانه اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز